Ar trešo piegājienu
Ogrē dzīvojošā pensionāre Marija (vārds mainīts) stāstīja – pie ārstiem nonākusi pēc kritiena. Sasitusi roku un plecā tā sāpējusi. Ģimenes ārste kundzi nosūtījusi pie ķirurga turpat Ogrē. "Ķirurgs paskatījās mani un nosūtīja uz rentgenu," klāstīja sirmgalve. Marijas plecā konstatēts bumbulim līdzīgs veidojums. "Tas ir iekšā, pie kauliņa. (..) Es neteikšu, ka tas man briesmīgi sāp, bet nu tāds jūtams."
Ārsts uzrakstījis ģimenes ārstei, lai viņa Marijai izraksta nosūtījumu konsultācijai pie ķirurga Austrumu slimnīcā. "Pazvanīju un [Austrumu slimnīcas] operatore man atbildēja: mums tāda ķirurga nav, kas skatās rokas vai kājas. Mums ir tikai tādi ķirurgi, kas skatās iekšējos orgānus. Es arī tā teicu, ka man ķirurgs-onkologs vajadzīgs. Un man tā arī viņi pateica, ka viņiem nav, kas skatīsies rokas un kājas."
Kundze uz Austrumu slimnīcas poliklīnikas reģistratūru zvanījusi pati, jo tā viņai norādījusi ģimenes ārste. "Es piezvanīju vienā dienā un vēl otrā dienā, un pārliecinājos. Man to pašu atbildēja arī otrajā dienā," stāstīja sieviete, kura nolēmusi problēmu risināt ar LTV raidījuma "4. studija" palīdzību.
"4. studija" un sirmgalve mēģināja trešo reizi sazvanīt Austrumu slimnīcas poliklīnikas reģistratūru un centās pieteikties konsultācijai pie nepieciešamā mediķa.
Poliklīnikas reģistratūra sazvanīta pēc 34 minūšu gaidīšanas. Kundzei izdevās pierakstīties uz konsultāciju. Bet kāpēc tas izdodas tikai ar trešo zvanīšanas reizi pēc mēnesi ilgas gaidīšanas?
Atvainojas pacientei
"Pirmām kārtām, ģimenes ārstam vajadzēja reaģēt. Mums ir šīs iespējas – zaļais koridors, kur tikai ar ģimenes ārsta zvanu, un tas ir specializēts telefona numurs, pieraksta, un pacients iet ārpus jebkādām rindām. Viņš tiek novirzīts pie attiecīgā onkologa, pie attiecīgā speciālista," skaidroja Austrumu slimnīcas Klientu apkalpošanas centra darba koordinatore Silvija Beikerte.
Bet kā ir Marijas kundzes gadījumā? Vai tiešām vienā no lielākajām slimnīcām Latvijā nav speciālistu, kas varētu viņu konsultēt?
"Šis gadījums ir nepatīkams ļoti. Es uzskatu, ka realitātē tas tā varēja notikt, jo zvanu centrs vispār šobrīd ir ļoti sliktā stāvoklī. (..)
Tas, ka cilvēks ir pateicis, ka šāda pakalpojuma nav, ir ļoti skumji, jo noteikti ir blakus atbildīgie operatori, vecākais operators, kuriem noteikti bija jāsteidzas palīgā un jādod pareizā atbilde. Es ļoti atvainojos par to," teica Beikerte.
Austrumu slimnīcā neslēpj – bijuši arī gadījumi, kad cilvēki nosūtīti pie speciālistiem, kuri viņiem nav nepieciešami.
"Vēlreiz ļoti atvainojos par to. Saprotu, ka cilvēki, kuri šeit strādā 10 – 15 gadus, viņi ir izdeguši. Un liels procents jauno neiztur trīs mēnešus. Kāpēc? Tāpēc, ka visu laiku, man skumji to teikt, viņi saņem negatīvu enerģiju," teica slimnīcas pārstāve.
Austrumu slimnīcā sola vairāk pievērsties zvanu centra darbam. "Mēs runāsim ar šiem darbiniekiem un noteikti būs kāds – vismaz viens, divi no vadošajiem, kas tur būs uz vietas un pārraudzīs procesu," solīja Beikerte.