Pabriks: Populisms ir kā sāls un pipariņš zupā, bet pēdējos gados politika ir pārsālīta

Populisms politikā un sabiedrībā ir neatņemama sastāvdaļa – gluži kā sāls un pipariņš zupā, bet pēdējos gados politika ir pārsālīta. Turklāt to veicina arī sociālie tīkli, intervijā Latvijas Radio sacīja eiroparlamentārietis Artis Pabriks (“Vienotība”).

“Populisms ir neatņemama politikas un sabiedriskās dzīves sastāvdaļa, un tas vienmēr tur ir bijis. Zināmā mērā mēs visi esam populisti: gan politiķi, gan žurnālisti, populisms arī redzams sabiedriskajās organizācijās. (..) Tas ir tāpat kā vārot zupu – vajadzīgs nedaudz pipariņa un sāls. Jautājums – cik daudz un vai nav pārsālīts. Un pēdējos gados redzam, ka bieži vien politika ir pārsālīta,” sacīja Pabriks.

Skaidrojot iemeslus tam, viņš norādīja uz atsvešināšanos starp eliti un “lielākām tautas masām”, kuru populisms vēl vairāk uzsver. Līdzīgi norāda arī Austrumeiropas politikas pētījumu centra izpilddirektors Andis Kudors, kurš intervijā LTV raidījumā “Rīta panorāma” sacīja, ka populismā tiek izmantota ideja “mēs – pareizā tauta – pret vienmēr slikto eliti”.

Pabriks gan vērš uzmanību uz vēl vienu populisma uzplaukuma iemeslu – Rietumu sabiedrības ekonomisko pārejas posmu, kas saistīts ar tehnoloģiju attīstību un robotizāciju darba tirgū. Cilvēki šādā situācijā baidās par savu darbu un iztiku, un tas liekot iet virzienā “kā var nesolīt”.

Turklāt populismu veicina arī sociālie mediji. “Agrāk klasiskie mediji varēja savā informācijā esošo populismu izmērīt – pārbaudīja, ko ziņo. Bija zināms lustrācijas periods, ko laist ēterā,” sacīja Pabriks. Savukārt sociālie mediji ir “tautas balss”, taču tur iztrūkst faktu pārbaude.

“Ja mēs savlaicīgi neveicam reformas vai neredzam, ka mums ir kāda sociāla vai politiska vaina, un ieslīgstam šajā problēmā dziļāk, tad mums droši vien jāmācās grūtākā veidā. (..) Mums tad nākas dārgāk maksāt ar populistisku politiku uz kādu laiku,” skaidroja politiķis.

Piektdien, 24.novembrī, klajā nāk sešu valstu pētnieku rakstu krājums par populismu politikā, ekonomikā un mediju vidē. Grāmatu izdod Austrumeiropas politikas pētījumu centrs.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti