4. studija

Vai gājēji atceras, šķērsojot ielu, paskatīties pa kreisi un pa labi?

4. studija

Kāpēc daudzbērnu ģimene zaudē savu statusu, ja bērns dodas dienēt?

Kāpēc Austrumu maģistrāles izbūve neatviegloja dzīvi Vairoga ielas iemītniekiem?

Vairoga ielas iedzīvotāji Rīgā izmisuši – šoferi dzīvojamo zonu izmanto kā maģistrālo ceļu

Kopš pērnā gada beigām Rīgā satiksmei atklāta Austrumu maģistrāle. Autobraucējiem pavērušās jaunas pilsētas centra apbraukšanas iespējas, no kravas transporta atslogots Rīgas vēsturiskais centrs un Purvciema apkaime. Tomēr Vairoga ielas iedzīvotāji ir izmisumā, ka iela, kas ir arī dzīvojamā zona, tiek izmantota kā maģistrālais ceļš, noskaidroja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija". Iedzīvotāji vērsušies Rīgas domē (RD), lai rastu risinājumus, tomēr rezultāta nav.

Ar raidījumu sazinājās skatītāja Valda, kura atminējās, ka 2021. gadā jau tapis viens sižets par Vairogu ielu par šoferiem, kuri caur to Gustava Zemgala gatves pārvada celtniecības dēļ apbrauc sastrēgumus.

"Mums tika solīts, ka viss mainīsies, kad atvērs jauno pārvadu, bet tie bija meli! Joprojām te ir liela auto plūsma, jo tie, kuri brauc Juglas virzienā, izmanto šo ielu kā apbraucamo ceļu," norādīja Valda.

Autovadītāji ignorējot ātruma ierobežojumus, tiekot apdraudēti gājēji, kaut arī uz Vairoga ielas uzstādīta dzīvojamās zonas zīme. Iedzīvotāji vērsušies RD Ārtelpas un mobilitātes departamentā ar lūgumu rast risinājumu, bet rezultāta nav.

Dome: Jāpiesaista policija

RD Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods sacīja, ka vienīgais veids, kā cīnīties ar atļautā ātruma pārkāpējiem, būtu policijas piesaistīšana.

"Šajā gadījumā viennozīmīgi ir jāatceras, ka tā ir publiska iela un slēgt to kustībai mēs noteikti nevaram, turklāt jāapzinās, ka, šeit liedzot labo manevru, mēs radītu ļoti lielas neērtības arī pašiem ielas iedzīvotājiem. Vienīgais, ko mēs varam darīt, ir strādāt ar policiju un lūgt policijai, lai kontrolē ātrumu šajā ielā, ko mēs noteikti arī darām."

Viens no risinājumiem satiksmes atslogošanai būtu labā pagrieziena atvēršana Juglas virzienā no Gustava Zemgala gatves uz Brīvības gatvi, tomēr Vaivods norādīja, ka tas nav iespējams, jo rastos sastrēgumi Austrumu maģistrālē.  

"Vadītāji var izmantot citus manevra risinājumus, daļa droši vien izmanto tikai šo labo pagriezienu uz Vairoga ielu, bet ļoti daudzi brauc pa to pašu Dzelzavas ielu, daudzi brauc un veic manevrus pa citām ielām, braucot pāri Gustava Zemgala pārvadam un virzoties pa Ezermalas ielu," sacīja Vaivods.

"Jānorāda, ka šobrīd mums primārais mērķis bija panākt, lai šis kravas transports tiek novirzīts no pilsētas centra, kas, izbūvējot Austrumu maģistrāli un uzlabojot krustojumu, arī ir panākts."

Vēl viens risinājums, kā samazināt automašīnu ātrumu dzīvojamā zonā, būtu tā dēvēto "gulošo policistu" jeb ātrumvaļņu uzstādīšana. Vaivods norādīja, ka šāds risinājums būtu vērtējams. Vienlaikus Vaivods gan norādīja, ka, skatoties aplikācijā "Waze", secināms, ka Vairogu iela nav pārblīvēta, un pilsētas centrā esot daudz mazu ielu, kas ir vēl noslogotākas.

Tikmēr Vairoga ielas iemītniece Valda pauda, ka iedzīvotāji pat varētu rīkot piketu, bloķējot satiksmi pie nogriešanās uz Vairogu ielu.

"Pēdējais kliedzošais gadījums – braucošs auto nav devis ceļu mātei ar bērnu, bet braucis virsū un aizķēris mazuli! Par šo gadījumu uzrakstīts iesniegums policijā," norādīja Valda.

Vaivods pastāstīja, ka šogad ir plānots veikt priekšizpēti, lai izveidotu divlīmeņu šķērsojumu Brīvības ielas un Gustava Zemgala gatves krustojumā. Tad arī varētu atļaut iedzīvotāju lūgto labo pagriezienu uz Brīvības ielas, tomēr šāda projekta realizēšana prasītu 7-10 gadus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti