Biedrības "Bānīša draugu klubs" valdes priekšsēdētājs Dāvis Bušs stāstīja: "Šaursliežu dzelzceļos ir šādas lokomotīves, kas strādā kā mobili lieljaudas elektroenerģijas ģeneratori. Trīsfāzu 50 kilovatu jauda. Es iedomājos, ka tad, kad tiktu radīti elektroapgādes traucējumi, šī lokomotīve varētu palīdzēt. Es atradu, ka tāda ir šobrīd pārdošanā. Tā nāk no Lietuvas."
Ar ziedotāju un uzņēmuma "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) atbalstu izdevās iegādāties šo lokomotīvi, kas devusies 1300 kilometru tālajā ceļā uz Ukrainas pilsētu, kur to pārņems radniecīga ar dzelzceļu saistīta organizācija. Lokomotīve kalpos dažādām vajadzībām, bet pēc kara tā nonāks muzejā.
Pavadīt lokomotīvi tālajā ceļā ieradās arī Hajvoronas mērs Romans Voluiko. Viņš pauda: "Mums 2022. gadā nebija elektrības vairākas dienas, arī ūdens, būtībā nebija nekā, kas nepieciešams sadzīvei. Tas bija kritiski. Mums visa pilsēta ir saistīta ar dzelzceļu. Ja gadījumā nebūs elektrības, tad mēs iedarbināsim šo lokomotīvi."
Turklāt tieši Hajvorona izvēlēta tādēļ, ka tās infrastruktūra ir piemērota.
Ukrainas vēstnieks Latvijā Anatolijs Kucevols sacīja: "Šim vecajam bānītim ir ļoti simboliska nozīme. Mēs to galvenokārt izmantosim kā alternatīvu elektrības ieguves avotu, kas apgādās šo mazo pilsētu un tās iedzīvotājus, kas nav pametuši savas mājas. Otrkārt, mēs ceram, ka nākotnē varēsim savienot Ukrainu ar Latviju arī pa dzelzceļu."