PVD šogad saņem vairāk sūdzību par pārtikas kvalitāti; pārkāpumi apstiprinās reti

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pārtikas jomā šī gada astoņos mēnešos saņēmis 906 sūdzības, kas ir vairāk nekā pērn šajā periodā. Iedzīvotāji lielākoties norāda uz pārtikas kvalitātes problēmām. Latvijas Tirgotāju asociācijā atzīst, ka pārtikas veikaliem šobrīd netrūkst izaicinājumu, tomēr sūdzības par pārtikas kvalitātes nodrošināšanu gan bieži esot nepamatotas.

PVD šogad saņem vairāk sūdzību par pārtikas kvalitāti
00:00 / 03:02
Lejuplādēt

Saskābuši un bojāti produkti, ar pelējumu un nepatīkamu smaku, kartupeļi neēdami un makaroni glumi – šādas un līdzīgas sūdzības par pārtikas produktu kvalitāti veikalos un ēdināšanas iestādēs šogad saņēmis PVD. 

No kopumā 900 sūdzībām par pārtikas kvalitāti tikai 66 gadījumos PVD konstatēja pārkāpumus, veicot pārbaudes veikalos vai ēdināšanas iestādēs.

Lielākā daļa sūdzību saņemtas par pārtikas tirdzniecību, īpaši par augļu un dārzeņu kvalitāti, kā arī par svaigu gaļu un gaļas izstrādājumiem. Konstatējot produktus ar beigušos termiņu vai uzglabāšanas pārkāpumus, PVD tirgotājam piemēro sodu.

PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja Vineta Grīnberga Latvijas Radio skaidroja, ka nereti jāizvērtē kā veikalu, tā arī ražotāju atbildība par bojātiem produktiem.

"Ja mēs runājam par tirdzniecības uzņēmumiem, tad vairāk sūdzību ir par bojātiem un puvušiem augļiem un par svaigiem gaļas produktiem – par pelējumu, nepatīkamu smaku vai saskābis. Tāpat ir bijusi sūdzība par bojātu karpu. Piemēram, par augļiem un dārzeņiem arī visbiežāk apstiprinās, kas arī šobrīd septembrī ir izteikti, jo ir šīs augļu mušiņas, bet tā ir veikala darbinieku atbildība, ka nepāršķiro un tirgo. Ja runājam par to, kas ieskābis, tad jāvērtē gan veikalu, gan ražotāju, jo var būt arī jau transportēšanā neatbilstoša temperatūra," skaidroja Grīnberga.

Latvijas Tirgotāju asociācijas vadītājs Henriks Danusēvičs norādīja, ka

veikalniekiem patlaban netrūkst dažādu izaicinājumu, jo mazumtirdzniecības apgrozījums krītas, ieņēmumi veikalos sarūkot un darba spēka izmaksas pieaug.

Taču, viņaprāt, pārtikas kvalitāti tas neietekmē, un sūdzības bieži ir nepamatotas, par ko liecina tas, ka apstiprinās mazākā daļa no tām.

"Trūkums ir tajā, ka nav resursu, un tas ir dārgi, lai visu pārtiku pāršķirotu. Lielākoties kā tā tomātu kaste tiek atvesta, tāpat tā tiek arī izlikta. Mans padoms veikaliem – pie tiem augļiem un dārzeņiem vienmēr nolikt vienu tukšu kasti, kurā pircēji paši, ieraugot kādu bojātu tomātu, var ielikt bojāto dārzeņu un augļu kastītē. Tā kā kopumā es domāju, ka situācija ir normāla, protams, ka gadās kļūdas, bet PVD uzrauga un tirgotāji ievēro šos noteikumus," sacīja Danusēvičs.

Par sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem saņemtas 315 sūdzības par to, ka ēdiens nav pietiekami termiski apstrādāts, tam ir neraksturīga garša, smarža vai konsistence, stāstīja PVD pārstāve.

"Piemēram, sūdzības, ka ir jēls burgers, tātad nav pietiekami apstrādāta gaļa. Tāpat sūdzība, ka metāliska garša picai vai skābas ogas kokteilī. Savukārt, runājot tieši par skolu un pirmsskolas izglītības iestādēm, tur vairāk ir sūdzības par to, ka nav sāls klāt, makaroni pārvārīti vai glumi vai, piemēram, "kartupeļi neēdami", bet te jāsaprot, ka sūdzības ir subjektīvas un ne visas dienests var konstatēt arī pārdošanā," komentēja Tirgotāju asociācijas vadītājs.

Salīdzinot ar pagājušā gada astoņiem mēnešiem, šogad šajā periodā pārtikas jomā saņemtas par 100 sūdzībām vairāk, un šo pieauguma tendenci PVD skaidroja ar to, ka cilvēki pēc Covid-19 pandēmijas ierobežojumu perioda arvien vairāk dodas uz veikaliem un ēdināšanas iestādēm klātienē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti