Tranzīta un ostu nozares nodokļu un muitas režīmu cer tuvināt labākjiem Eiropas piemēriem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 3 mēnešiem.

Ministru kabinets otrdien, uzklausot Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par paveikto saistībā ar Satiksmes ministrijas izvirzītajiem priekšlikumiem Krievijas ekonomisko sankciju negatīvo seku mazināšanai tranzīta un loģistikas jomā, vienojās arī par tālāku atbalsta pasākumu izstrādi nozarei, kā arī atbalstīti jauni muitas noliktavu darbības noteikumus.

Atšķirībā no vairākām citām nozarēm, tranzīta un loģistikas nozare saistībā ar Krievijas sankcijām nesaņems tieši atbalstu, tomēr tai solīts ievērojami mazināt birokrātisko slogu un vienkāršot muitas un nodokļu procedūras. Valdība atbalstīja Finanšu ministrijas ziņojumu par iespējamajiem pasākumiem tranzīta un loģistikas nozares administratīvā sloga samazināšanu un vienojās turpināt pie tiem darbu.

Kā valdības sēdē norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss („Vienotība”), prognozes Latvijas tranzīta un ostu nozarei šobrīd nav labvēlīgas, tāpēc atbalsta pasākumi tai ir nepieciešami. „Apzinoties, ka kravu plūsmai ir tendencei samazināties no Krievijas virziena, mums nepieciešams darīt visu, lai piesaistītu jaunas kravas. Lai jaunu kravu piesaiste būtu efektīva, svarīgi nodrošināt loģistikas pakalpojumu sniegšanu līdzīgi kā citās ostās,” sacīja Matīss.

Ministrs stāstīja par savu apmeklējumu Roterdamas ostā, kas ir viena no lielākajiem konteineru ostām Eiropā. Pēc apmeklējuma viņš secināja, ka Latvijai vēl ir jāstrādā pie konkurētspējas paaugstināšanas: „Protams, tas, kas ir paveikts, ir labi, mums jāvirzās vēl uz priekšu. Ir jauni priekšlikumi, kādā veidā Eiropas Savienības likumdošanas ietvaros nodrošināt vēl papildus pasākumus, lai mēs spētu konkurēt ar mūsu kaimiņvalstīm un Eiropas līmenī.”

Nozares eksperts, Latvijas Loģistikas asociācijas pārstāvis Kaspars Briškens norādīja, ka lielākoties ieceres par administratīvā sloga samazināšanu aizgūtas no Eiropas konkurētspējīgajām ostām: „Roterdamas osta ir īpaši pozicionējusies kā Ķīnas kravu platforma Eiropas Savienībā, un vienas no būtiskākajām priekšrocībām ir tieši importa-eksporta plūsmām labvēlīgā PVN likumdošana, arī pēc iespējas minimizēts birokrātiskais slogs noliktavu, ostas termināļu darbībām. Tas dod priekšrocības ostām."

"Daļēji mūsu likumdošanā ir ieviesti uzlabojumi (..), piemēram, atliktais PVN maksājums, bet daļa vēl būtu diskutējami. Un uztverot signālus no nozares, tie ir pietiekami steidzami jautājumi," norādīja Briškens.

Savā ziņojumā Finanšu ministrija kā atbalstāmus vai apspriežamus ir atzinusi vairākus ierosinājumus, kas skar tā saukto fiskālo pārstāvju jeb ārvalstu kompāniju palīgu nodokļu lietu kārtošanā darbību, priekšlikumus par muitas likuma pilnveidošanu, kā arī priekšlikumu, kas paredz atļaut izmantot vienu un to pašu telpu dažādu statusu - akcīzes, muitas un parastajām - noliktavām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti