Trešdien, 16.novembrī, iepazīstinot ar piedāvājumu, Kultūras ministrijas eksperts Jānis Dripe, kurš ir viens no žūrijas locekļiem, uzsvēra, ka šis būs viens no sarežģītākajiem projektiem, kas Latvijā īstenots pēdējo 100 gadu laikā.
Iesniegtie meti ir ar atšķirīgiem vizuālajiem un tehniskajiem risinājumiem, un žūrija, kas būs starptautiska, novembra beigās tiksies Rīgā, lai tos izvērtētu.
Konkursa darbi tiks izvērtēti, saglabājot dalībnieku anonimitāti, un tikai pēc žūrijas lēmuma kļūs zināms, kas ir uzvarējušā darba autori.
Iepriekš izskanējis, ka projekta realizācijai Igaunija nacionālā līmenī izsludinātu konkursus par 142 miljoniem eiro, Lietuva – par 144 miljoniem, bet Latvija – par 246,6 miljoniem eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs.
Ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.
Baltijas valstu dažādie viedokļi par "Rail Baltica" attīstību iezīmējās arī diskusijās par to, kā projektā notiks iepirkumi. Galu galā 7.septembrī Baltijas valstis un "RB Rail" panāca vienošanos, ka daļa iepirkumu notiks caur kopuzņēmumu jeb konsolidēti un daļa nacionālā līmenī.