Likumā noteiktas vienotas prasības ārpustiesas strīdu risinātājiem, lai nodrošinātu patērētājiem iespēju īstenot un aizsargāt savas likumīgās tiesības, izmantojot neatkarīgu, ātru un taisnīgu ārpustiesas strīdu risināšanu, skaidro likumprojekta autori.
Ārpustiesas strīdu risinātājs būs fiziska vai ilgstošai darbībai izveidota juridiska persona, kā arī institūcija, kas piedāvā ārpustiesas strīdu risināšanu. Ārpustiesas strīdu risinātāju sarakstu uzturēs Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
PTAC pārstāvji iepriekš norādīja, ka patērētāji līdz šim strīdus tiesā risinājuši reti, jo tas bija ilgs un dārgs process, tādēļ ir būtiski nodrošināt efektīvu ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu.
2016.gada 1.janvārī sāks strādāt strīdu risināšanas komisija, kas nebūs jauna institūcija, bet neatkarīgs lēmējs, kas nodrošinās šādu ārpustiesas lēmumu izskatīšanu. Komisijā strādās nozares eksperti, kas veicinās objektīvu strīdu izskatīšanu.
Šādu strīdu risinātājam būs jānodrošina strīda izskatīšana 90 dienu laikā ar tiesībām sarežģītos gadījumos termiņu pagarināt.
Ārpustiesas strīdu risinātājam katru gadu līdz 1.martam savā tīmekļa vietnē būs jāpublicē darbības gada pārskats.
Likums stāsies spēkā šā gada 9.jūlijā.