Patērētāji un pakalpojumu sniedzēji strīdus varēs risināt ārpus tiesas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 10 mēnešiem.

Lai ieviestu alternatīvu patērētāju un pakalpojuma sniedzēju strīdu izskatīšanai, Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma jaunu likumu - Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu, kas paredz ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu, informē Saeimas Preses dienestā.

Likumā noteiktas vienotas prasības ārpustiesas strīdu risinātājiem, lai nodrošinātu patērētājiem iespēju īstenot un aizsargāt savas likumīgās tiesības, izmantojot neatkarīgu, ātru un taisnīgu ārpustiesas strīdu risināšanu, skaidro likumprojekta autori.

Ārpustiesas strīdu risinātājs būs fiziska vai ilgstošai darbībai izveidota juridiska persona, kā arī institūcija, kas piedāvā ārpustiesas strīdu risināšanu. Ārpustiesas strīdu risinātāju sarakstu uzturēs Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

PTAC pārstāvji iepriekš norādīja, ka patērētāji līdz šim strīdus tiesā risinājuši reti, jo tas bija ilgs un dārgs process, tādēļ ir būtiski nodrošināt efektīvu ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu.

2016.gada 1.janvārī sāks strādāt strīdu risināšanas komisija, kas nebūs jauna institūcija, bet neatkarīgs lēmējs, kas nodrošinās šādu ārpustiesas lēmumu izskatīšanu. Komisijā strādās nozares eksperti, kas veicinās objektīvu strīdu izskatīšanu.

Šādu strīdu risinātājam būs jānodrošina strīda izskatīšana 90 dienu laikā ar tiesībām sarežģītos gadījumos termiņu pagarināt.

Ārpustiesas strīdu risinātājam katru gadu līdz 1.martam savā tīmekļa vietnē būs jāpublicē darbības gada pārskats.

Likums stāsies spēkā šā gada 9.jūlijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti