Mazo un vidējo uzņēmēju konkurss pilsētā notiek katru gadu, taču parasti daudz plašāk tika aptverts uzņēmēju loks un iespējas, ko piedāvā konkurss. Šogad bija nepieciešamas izmaiņas.
„Galvenais mērķis ir veicināt tūrisma un viesmīlības jomu Liepājā, jo tā visvairāk ir cietusi no Covid-19 ierobežojumiem. Ir mērķis šo nozari pastimulēt. Ceram tūristus no Latvijas un kaimiņvalstīm piesaistīt Liepājai, lai restorāniem, viesnīcas un izklaides pasākumu rīkotājiem būtu ienākumi,” pastāstīja Liepājas pilsētas domes Attīstības pārvaldes Ekonomikas daļas vadītājs Arnis Vītols.
Tie nebūs praktiski projekti, kur varēs būvēt terases vai ko citu. Tie drīzāk būs oriģināli pasākumi vai mārketinga aktivitātes. „Konkursa nolikumā ir konkrēti nosacījumi.
Atbalsts ir vairāk dažāda veida aktivitātēm, nevis pamatlīdzekļu iegādei.
Drīzāk radoši spēki jāpieliek, lai izdomātu - tās var būt “online” aktivitātes, mājaslapu projektu īstenošanas utt. Šis ir tas brīdis, kad uzņēmējiem ir vajadzīga palīdzība. Nevaram gaidīt vairākus mēnešus,” pastāstīja Liepājas reģiona tūrisma biroja vadītāja Inta Šoriņa.
Mazo un vidējo uzņēmēju konkursā var startēt arī uzņēmumi no citām pašvaldībām, ja tas veicinās pilsētas konkrēto nozaru attīstību. „Piesakoties ir jāapzinās, ka pasākumam jānotiek Liepājā. Arī Rīgas uzņēmums var kaut ko interesantu izdomāt,” piebilda Vītols.
Līdz šim atbalsts idejas īstenošanai bija līdz 50% apmēram. Vītols pastāstīja, kādas ir iespējas uzņēmējiem saņemt atbalstu un cik liels ir tā apmērs: „Mainās līdzfinansējuma apjoms, tas būs līdz 75%. Summas no 2500 līdz 15000 eiro. Ja projekts saņem līdzfinansējumu, komersants var saņemt avansa maksājumu 50%. Līdz šim pēdējos divus gadus projekts bija jāīsteno par saviem līdzekļiem un tikai tad varēja saņemt atbalstu.”
Runājot par tūrisma nozares statistiku gada pirmajos mēnešos, redzams – sarukums ir iespaidīgs. „Vērojot pirmos divus gada mēnešus, mēs fantazējām, kā būtu, ja būtu.. Taču ir pa vidu visi šie notikumi. Ir nožēlojams kritums. Latvijas kontekstā varbūt pat nav tik liels, taču 60-70% kritums ir dramatisks,” norādīja Šoriņa.
Paralēli šim mazo un vidējo uzņēmēju konkursam Liepājas pašvaldība lēmusi, ka piemēros 90% atlaidi tirdzniecībai publiskās vietās līdz 15.septembrim.