Gauss stāstīja, ka lidsabiedrības izaugsme turpinās, šogad apkalpos vairāk nekā 4 miljonus pasažieru, un tas būs jauns rekords. Arī nākamgad plānos palielināt apkalpoto pasažieru skaitu.
Gauss atzina, ka varētu teikt - pasažieru pārvadājumi palielināsies, jo cilvēkiem ir vairāk naudas, lai tērētu to lidojumiem.
Aug arī “airBaltic” ieņēmumi, “kļūsim par būtisku lidsabiedrību Eiropā”, un, “iespējams, tiksim kotēti biržā”, sacīja Gauss.
Viņš pastāstīja, ka šobrīd neatkarīgie investīciju banku pārstāvji vērtē lidsabiedrību, un, ja “finanšu pasaule mums uzticēsies”, aviokompānijas akcijas varētu kotēt biržā.
Gauss pavēstīja, ka “airBaltic” turpina attīstīt arī lidojumu maršrutus, un nākamgad būs seši jauni galamērķi, kurus viņš pagaidām gan neatklāja. Tāpat plānots paplašināt darbību esošajos maršrutos.
Gauss gan norādīja, ka “airBaltic” nelidos, piemēram, uz Ķīnu, jo aviokompānijai nav lidmašīnu, kuru maksimālais lidošanas laiks pārsniegtu 7 stundas, un netiek apsvērta iespēja iesaistīties tālajos lidojumos. Taču “airBaltic” seko līdzi norisēm un gatava iesaistīties diskusijās, lai sadarbotos ar citām lidsabiedrībām, kas vēlas nodrošināt tālos tiešos lidojumus no Rīgas.
Nākotnē ekonomiskās attīstības tempi var samazināties, bet tas nenozīmē, ka mūsu tempi samazināsies, jo daudzas aviokompānijas iziet no Baltijas tirgus, konkurence Baltijas tirgū samazinās, sacīja Gauss.
KONTEKSTS:
Satiksmes ministrija iepriekš izskatīja jau konkrētus piedāvājumus Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investora piesaistē un netika izslēgta arī uzņēmuma pilnīga privatizācija, bet šogad janvārī ministrs Uldis Augulis (ZZS) atzina, ka lidsabiedrībai nav jāatdodas investoram par katru cenu.
"airBaltic" biznesa plānā "Horizon 2021" ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste 50 miljonu eiro apmērā, lai pilnībā nodrošinātu lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpinātu uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru. Uzņēmums apliecinājis, ka negrasās vērsties pie valsts, lai prasītu veikt papildu ieguldījumu. Latvijas valdība ir uzstādījusi mērķi atrast lidsabiedrības stratēģisko investoru.
Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.