Rallija ekipāža Sesks/Francis šogad Eiropas čempionātā startēs ar nesen radītu «Toyota» mašīnu

Pērnā gada Eiropas vicečempionu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis šosezon visos Eiropas rallija čempionāta (ERC) posmos startēs ar vienu no jaunākajiem spēkratiem autorallijā – "Toyota GR Yaris Rally 2".

Otrdien, 19. martā, ekipāža medijus un interesentus iepazīstināja ar 2024. gada ERC sezonas mērķiem un izaicinājumiem, kā arī prezentēja savu jauno sporta automašīnu, ar kuru spēkosies visos astoņos ERC sezonas posmus.  

Mārtiņa Seska ekipāža gatavojas jaunajai rallija sezonai
00:00 / 00:54
Lejuplādēt

Rallija pilots uzsvēra, ka konkurence ERC kļūst tikai sīvāka, jo čempionātam pievienojas kādreizējie pasaules rallija čempionāta (WRC) braucēji. Tādēļ arī pienācis laiks pārsēsties jaunā auto – "Toyota GR Yaris Rally 2", kas rallija trasēs debitēja vien 2022. gadā.

Savukārt uz augstākās skatuves – pasaules rallija čempionātā (WRC) – "Toyota GR Yaris Rally 2" automašīna pirmo reizi parādījās šī gada Montekarlo rallijā, kur tā sacentās otrajā ātrākajā "Rally 2" ieskaitē. Japāņu rūpnīcas ražotā "Toyota Yaris" mašīna rallija aprindās jau pāris gadus saukta par uzticamāko. Ar dažādām "Yaris" modeļa versijām tā ir viena no uzvarām bagātākajām mašīnām pasaules čempionātā. 

Mārtiņš Sesks (no labās) un Renārs Francis ar jauno auto.
Mārtiņš Sesks (no labās) un Renārs Francis ar jauno auto.

Sesks norādīja: "Pērn aizvadījām veiksmīgu ERC sezonu, kļuvām par vicečempioniem. Taču progresējot ERC, jāaug un jauni izaicinājumi jāpieņem arī mums. Mūsu startam šīs sezonas ERC, kur sāncensība un konkurence pieaug teju katru dienu, [pasaules rallija čempionāta] WRC pilotiem pārceļoties uz ERC, ir nepieciešama maksimāla attīstība, ko sniedz "Sports Racing Technologies" prasme strādāt ar "Toyota GR Yaris Rally 2"."

Savukārt Seska stūrmanis Renārs Francis norādīja, ka ekipāža šogad izvēlējusies startēt tieši ar šo spēkratu, jo tas ir jaunākais, kas šobrīd ir pieejams. 

"Esam aizvadījuši vairākus testus ar jauno "Toyota GR Yaris Rally 2". Automašīna ir ļoti atraktīva, jaudīga, un pēc automašīnas debijas vairākos WRC posmos ir skaidrs, ka ar pieredzējušiem braucējiem pie stūres tai ir lielisks potenciāls. Man kā stūrmanim ir svarīga ērta sēdpozīcija – šajā automašīnā ir vairāk vietas, neesmu piespiests panelim. Arī no braukšanas viedokļa "Toyota" ir vieglāka un kustīgāka. Daudzi mehāniskie risinājumi ir vieglāk maināmi, tos varam pielāgot un regulēt sacensību laikā," atzīmēja Francis. 

Mārtiņa Seska/Renāra Franča ekipāžas "Toyota GR Yaris Rally2" spēkrats.
Mārtiņa Seska/Renāra Franča ekipāžas "Toyota GR Yaris Rally2" spēkrats.

Sesks nenoliedza, ka gaidāmā sezona gan jaunās mašīnas dēļ, gan plānoto posmu dēļ būs izaicinoša.  

"Komandai automašīna ir jāapgūst un jāiepazīst, netrūks arī citu izaicinājumu, piemēram, sezonā būs daudz vairāk asfalta posmu. Mums pateicīgais grunts segums būs tikai trīs posmos, un trīs no sezonas rallijiem mums būs pavisam jauni, tajos esam bez pieredzes. Tāpēc centīsimies labi sagatavoties un smagi strādāt, lai aizvadītu stabilu sezonu, turpinot mācīties un augt," atzīmēja Sesks.

Sesks akcentēja, ka, pateicoties izcilam visu atbalstītāju un partneru kopdarbam, pērn izdevies iegūt ERC rīkotāju atzinību kā straujāk progresējošajam pilotam, tāpēc arī 2024. gada sezona aizritēs ciešā sadarbībā ar līdzšinējiem partneriem.

Mārtiņš Sesks jaunajā auto.
Mārtiņš Sesks jaunajā auto.

Seska ekipāžas servisa meistaru komanda "Sports Racing Technologies" ir pārliecināta, ka šosezon ar vēl lielāku jaudu izdosies pietuvoties vēlamajiem sasniegumiem, atzīmēja komandas vadītāja Agate Kaļķe.

2024. gada ERC sezona ar pirmo posmu tiks atklāta aprīļa vidū turpat, kur pērn Eiropas ātrākie rallija braucēji sezonu noslēdza, ─ Ungārijā. Tomēr sacensības noritēs uz pilnībā atšķirīga ceļa seguma ─ četras reizes uz asfalta seguma notikušais rallijs nu kļūs par grants ralliju. ERC sezonas ietvaros ekipāža piedalīsies pavisam astoņās sacensībās, no tām piecas notiks uz asfalta seguma, trīs uz grants seguma. ERC posmu sarakstā šosezon ir arī jaunpienācēji – Igaunijas un Velsas rallijs. 

ERC 2024. gada kalendārs:

  • 12.–14. aprīlis: Ungārijas rallijs – grants,
  • 2.– 4. maijs: Kanāriju salu rallijs – asfalts,
  • 13.–15. jūnijs: Zviedrijas rallijs – grants,
  • 5.–7. jūlijs: Igaunijas rallijs – grants,
  • 26.–28. jūlijs: Itālijas rallijs – asfalts,
  • 16.–18. augusts: Čehijas rallijs – asfalts,
  • 30. augusts–1. septembris: Velsas rallijs – asfalts,
  • 11.–13. oktobris: Polijas rallijs – asfalts.

KONTEKSTS:

2023. gada Eiropas rallija vicečempionu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis šogad plāno piedalīties Latvijas WRC posmā ar prestižākā līmeņa auto. Ekipāža mērķē startēt arī lielākā skaitā sacīkšu visaugstākajā līmenī, taču konkrēti plāni līdz šim nav izskanējuši. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti