Lūgta dalīties, kā dzejoļi sastājas krājumā, Ieva Rupenheite atklāj, ka vispirms uz baltām lapām izdrukā tekstus, kas ir palikšanas vērti un jau apstrādāti, bet pēcāk tos fiziski izvieto dabā un skatās, kā tie savā starpā grupējas. Būtisks šī procesa priekšnoteikums ir atrašanās ārpus mājas, kur nereti kāds cits darbs var patraucēt. Patvērumu no kavēkļiem dzejniece un māksliniece rod Rakstnieku un tulkotāju mājā Ventspilī. Protams, talkā nāk arī redaktors, un šajā gadījumā tas bija Kārlis Vērdiņš.
Grāmatas dizaina un ilustrāciju autors ir Jānis Murovskis. Rupenheiti jo īpaši uzrunājuši mākslinieka pēdējo gadu lielformāta sietspiedes darbi. “Likās, ka sietspiedes faktūra būtu iespējama vismaz vākam. [..] Pandēmijas laikā tikāmies klātienē ar visām sejas maskām un viņš rādīja, ko ir radījis. Tās bija lielformāta, iespaidīgas grafikas un es [teicu]: “Bet, Jāni, tā grāmata jau būs ļoti maziņa.” Tas viņu nebiedēja, jo kā grāmatu mākslinieks viņš ir strādājis daudz. Šis bija pirmais dzejoļu krājumus, ko viņš noformēja,” Latvijas Radio raidījumā “Kultūras rondo” bilst nupat izdotā krājuma autore.
Nosaukums “palaidiet sievieti” patapināts no krājumā iekļauta dzejoļa. Tā nozīme lasāma pēc izjūtas. Viens no tvērumiem, ko piedāvā pati dzejniece: palaidiet sievieti, – tikai, ka pēc tam viņa nav jāmeklē kaut kur.
Līdz šim Ieva Rupenheite noturējusi vien klusu dzejoļu lasījumu Rakstnieku mājas pagalmā, tomēr nezūd cerība, ka Dzejas dienās ar krājumu varētu iepazīstināt plašāku interesentu loku un, kas svarīgi, dzirdēt arī kolēģu sarakstīto.