Institūta terapeitiskās stomatoloģijas klīnikas zobārste Darja Ķīse Latvijas Radio norādīja – iedzīvotāji zvana, lai konsultētos par ļoti dažādām sūdzībām.
“Izrunājam attālināti konsultācijas laikā, vai ir pacientam akūta nepieciešamība doties pie zobārsta. Viens no izplatītākajiem jautājumiem: ja ir sāpīgs vai jutīgs zobs – vai man ir jāiet pie zobārsta? Un vārdu “sāpes” mēs izrunājam un precizējam, jo zobārstniecībā sāpju raksturs ir ļoti plašs jēdziens. Un tad mēs mēģinām precizēt zvana laikā. Ja tas ir nevis akūts sāpīgums, bet periodisks jūtīgums, kas īstenībā nav akūtās sāpes, tad mēs iedodam rekomendācijas, ja nepieciešams, tad mēs izrakstām elektroniski medikamentus,” pastāstīja Ķīse.
Telefoniskām konsultācijām pacienti var pierakstīties Stomatoloģijas institūta mājaslapā, kur arī izvēlas vajadzīgo speciālistu un komentārā apraksta sūdzību. Vēlāk ar pacientu sazinās, un ir iespēja runāt ar ārstu.