Viņš klāstīja, ka šā gada sākumā stājās spēkā jauni Ministru kabineta noteikumi, kas liek lietotu automašīnu tirgotājam spēkrata īpašnieka maiņas gadījumā cenu lapā un datorsistēmā ievietot aprakstus par vairākām auto tehniskām lietām – gaisa spilveniem, ABS un citām. Turklāt tirgotājam vēl ar savu parakstu jāapliecina, ka auto ir drošs satiksmei.
Lai to varētu izdarīt, lietotu auto tirgotajam spēkrats ir jānogādā servisā, kur jāpārbauda, kādas drošības sistēmas ir spēkratam un vai auto ir tehniskā kārtībā, skaidroja Vītols. Viņš gan norādīja, ka tirgotājs ir tikai starpnieks. Turklāt līdz šim potenciālajam auto pircējam ir ļauts aizvest auto uz servisu un pašam pārliecināties par spēkrata tehnisko stāvokli.
Tagad tas, pēc Vītola sacītā, ir lietotu auto tirgotāju pienākums. "Tas viss ir laiks un izdevumi," norādīja asociācijas pārstāvis, piebilstot, ka šie papildu pienākumi noteikti atsauksies uz spēkrata gala cenu. Turklāt to, vai auto ir drošs satiksmei vai nē, var pateikt tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijā, veicot tehnisko pārbaudi.
Vītols uzskata, ka jaunās prasības lietotu auto tirgotājus nostāda "absolūti sliktākā" stāvoklī, salīdzinot ar jaunu spēkratu tirgotājiem. Viņš arī bažījas, ka jauno prasību rezultātā attīstīties nelegālais auto tirgus – attīstīsies tādi auto tirgošanas laukumi, kur spēkratus pirks viens no otra, ne no lietotu auto tirgotājiem.
Tikmēr Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš raidījumā "Pēcpusdiena" atzina, ka lietotu auto tirgotājiem cenu lapā ir iespēja norādīt, ka nav informācijas par auto drošības sistēmām un to, vai tās ir pārbaudītas. "Tirgotājam ir izvēle – veikt pārbaudi, var nedarīt un norādīt, ka nav informācijas par drošības sistēmām," norādīja Rūtiņš.
Viņš atzīmēja, ka lietoti auto nereti ir lētāki, jo par tiem netiek samaksāts pievienotās vērtības nodoklis, tiek noklusēti vai sagrozīti dati par spēkrata tehnisko stāvokli. "Tanī brīdī auto kļūst lētāks, bet neviens nepasaka, ka tur iekšā nekā nav," norādīja asociācijas pārstāvis, piebilstot, ka šajā gadījumā ir runa ne tikai par godīgu konkurenci, bet arī par kvalitāti.
Rūtiņš pauda viedokli, ka jaunās prasības nekādi neietekmēs tos lietotu auto tirgotājus, kas bijuši godīgi un līdz šim jau snieguši informāciju par auto tehnisko stāvokli. "Jo viņiem ir uzticami piegādātāji un bez kādām papildu pārbaudēm var norādīt, ka viss ir kārtībā," sprieda Auto asociācijas viceprezidents.