"Ja būs ne vienkāršāks regulējums, tad skaidrāks, kam, kas, kā ir jādara, lai saņemtu atļaujas.
Viena tāda būtiska izmaiņa būs tāda – ja šobrīd atļauja bija jāsaņem uz konkrēto lidojumu vai uz lidojuma sēriju, tad tagad varēs iegūt ilgtermiņa atļauju.
Līdzīgi kā autovadītāji iegūst apliecību, lai piedalītos ceļu satiksmē, tāpat arī bezpilota lidaparātu, dronu lietotājiem būs iespējams iegūt līdzīgu atļauju," skaidroja Ozols.
Tālab bezpilota lidaparātu lietotājiem plānota zināšanu pārbaude jeb eksāmens, kam paredzēti dažādi līmeņi atkarībā no riska pakāpes.
"Vienkāršākajā līmenī pietiks ar to, ka šis eksāmens, zināšanu pārbaude tiks veikta attālināti, cilvēkam atrodoties mājā un vienkārši telefonā nokārtojot.
Ja risks palielināsies - vēlēsies veikt lidojumus ar smagākiem droniem vai publiskos pasākumos -, tad atkarībā no tā, kāda ir tā gaisa telpa, tad arī vajadzēs klātienē kārtot," norādīja CAA pārstāvis.
Viņš atzina, ka dronu lietotājus var iedalīt divās kategorijās – ir tie, kas cenšas ievērot noteikumus, un tie, kas tos neievēro. Savukārt šī grupa sadalās trīs kategorijās, tostarp ir tie, kas nezina par noteikumiem.
"Tā īstenībā ir lielākā lietotāju kategorija, ar ko ir jāstrādā, un ar jauno noteikumu projektu mēs kā Civiālās aviācijas aģentūra centīsimies informatīvi izglītot," atzina Ozols, norādot, ka vēl ir tāda kategorija, kuriem "noteikumu nav, nepastāv".
CAA pārstāvis piebilda, ka pērn bijušas vairāk nekā 30 administratīvo pārkāpumu lietas, un no tām lielākajā daļā cilvēki saņēmuši reālus naudas sodus.