Gandrīz trīs kilometrus garais un aptuveni pusmiljonu eiro vērtais veloceliņš, kas tagad izbūvēts gar Rīgas – Liepājas šoseju un atvērts velosipēdistiem, turklāt savieno abas pilsētas Grobiņu un Liepāju, kļuvis ļoti pieprasīts. Cilvēki arī agrāk braukuši ar velosipēdu no vienas uz otru pilsētu – strādāt, atpūsties vai ciemoties, taču tagad interese par šādu iespēju arvien pieaug, stāsta Grobiņas pašvaldības pārstāvis un tūrisma nozares entuziasts Raimonds Reinis:.
„Ir uzlikts veloskaitītājs, kas nepārtraukti skaita velosipēdistus. Pagaidām notiek monitorings. Mums bija liels pārsteigums, ka pirmajā dienā jau tika fiksēti 192 velobraucēji.”
Raimonds Reinis spriež, ka šāda veloceliņa izbūve ir reāls pienesums Grobiņas tūrisma nozarei.
Pašā pilsētā satiksme nav liela, tāpēc velobraucējiem tā ir draudzīga, taču nākotnē arī te tiks domāts velo infrastraktūras uzlabošanu. Tikmēr Liepājā veloposmi praktiski caurvij visu pilsētas teritoriju.
„Veloposms no Liepājas centra līdz Grobiņai ir 13 km garš. Atbraucot liepājniekam uz Grobiņu, izbraukājot Grobiņas pilsētu un atgriežoties atpakaļ, viņš ir mērojis 35 km. Liepājnieks Grobiņai ir reāls tirgus. Jau tagad, aptaujājot tūrisma uzņēmējus, mēs redzam, ka ir liels cilvēku pieplūdums tūrisma objektiem,” secina Reinis.
Velosipēdistu plūsmu ikdienā novēro arī kafejnīcas uz riteņiem „Mums garšo” saimniece Gita:
„Tiešām ir daudz velobraucēju. Priecē, ka cilvēki atbrauc ne tikai līdz Grobiņas robežai, bet dodas tālāk līdz Grobiņas pilsdrupām un apskata citas vietas. Atpakaļ ceļā viņi piestāj arī te.”
75 gadus vecais kungs Dairis ar velosipēdu brauc regulāri. Veloceliņa galapunktā, kas atrodas Grobiņas pusē, viņš plāno satikties ar savu draugu no Priekules, kuram jau pāri 85, abi braukšot ekskursijā uz Karostu:
„Braucu pa šo veloceliņu jau vairākas reizes. Dēls sūdzējās, ka varētu būt vairāk koku, lai vēju aizturētu. Naktī arī var braukt, to gan vēl neesmu izmēģinājis. Tagad esmu no mājām nobraucis jau desmit kilometrus.”
Pagaidām šis ir vienīgais projekts Latvijā, kad veloceliņš gar valstij piederošu ceļu izbūvēts par pašvaldības naudu.