Gulbenes skolu sadarbība ar vietējo jauniešu centru, un citām pilsētām Nīderlandē un Spānija sākās tad, kad trīs jaunieši satikās ar mērķi izpētīt, kas tieši skolēniem mācību procesā liek justies garlaikotiem un kā skola var kļūt par vietu, kas jauniešos rosina savas idejas, patstāvību un arī radošumu. “Katram bija sava interese.
Man bija svarīgi atklāt kā fiziskā vide var veicināt radošumu, Načo gribēja sarast, ko darīt, lai formālā vide būtu radošāka," norāda projekta "Looking ar learning" koordinatore Rūta Kronberga.
Visu šo aktivitāšu kopumu Rūta no Latvijas, Gabī no Nīderlandes un Načo no Spānijas nosaukuši par “Looking at Learning” jeb skats uz mācīšanos, un pamanījuši, ka mācību procesu nepieciešams ne tikai papildināt, bet mainīt, maksimāli atceļot laika limitus un dažādojot izmantotos mācību materiālus.
“Ļaut formālajā izglītības vidē ienākt interaktīvām mācību metodēm, vairāk grupu darbiem, mainīt skolotāja lomu, kad skolotājs nav vienīgais, kas vada visus procesus, kas visu plāno, bet mācīties uzticēties skolēniem," mērķus uzskaite Kronberga.
Nīderlandes kolēģiem izaicinājums bijis aktivitātēs iesaistīt cilvēkus ar īpašām vajadzībām, kuriem ikdienā netiekot dota tik liela izvēles brīvība kā citiem cilvēkiem. Savukārt Spānijā meklēts veids kā jauniešus ieinteresēt formālajā mācību procesā, to dažādojot.
“Es pamanīju, ka Latvijā skolotāji ļoti centās strādāt ar dažādām neparastām metodēm. Tas uzreiz dod visam mācīšanās procesam enerģiju. Bet Spānijā, jūs ziniet, mēs esam skaļāki un aktīvāki paši par sevi, tāpēc mūsu skolēnus vajag ieinteresēt tieši mācību procesā, jāpielāgo mācību materiāli," pauž projekta koordinators Spānijā Ignasio Saldago.
Ignasio no Spānijas teic, ka ir labi, ka attīstas neformālā izglītība, bet to ir jāsavieno ar skolās notiekošo, jo tā visa galu galā ir mācīšanās