Ziņas vieglajā valodā 26. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 2 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 26. februārī.

00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Piemin Krimas un Sevastopoles pretošanos krievu okupācijai

Ukrainā šodien piemin Krimas un Sevastopoles pretošanos krievu okupācijai.

Šādu piemiņas dienu 26. februārī ieviesa pirms trim gadiem.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis šodien, piemiņas dienā, paziņoja, ka, atgūstot Krimu, Ukraina atjaunos mieru.

Tikmēr Krievijas karaspēks okupētajā Krimā pastiprina savu aizsardzību un uzstāda vairāk nocietinājumu.

 

Militārā lidlaukā pie Minskas notikuši sprādzieni

Baltkrievijā 12 kilometru attālumā no galvaspilsētas Minskas Mačulišču militārajā lidlaukā notikuši divi sprādzieni.

Cietusi Krievijas militārā transporta lidmašīna un cita tehnika.

Iespējams, lidostai uzbruka ar lidrobotiem.

Taču tas vēl nav oficiāli apstiprināts.

Krievijas bruņotie spēki Baltkrievijas teritoriju izmanto uzbrukumiem Ukrainai.

 

Avarē kuģis ar vairāk nekā 200 migrantiem

Vismaz 30 migranti gājuši bojā kuģa avārijā Itālijas piekrastē, 2023. gada 26. februāris
Vismaz 30 migranti gājuši bojā kuģa avārijā Itālijas piekrastē, 2023. gada 26. februāris

Pie Itālijas krastiem avarēja kuģis ar vairāk nekā 200 migrantiem.

Kuģis uzskrēja uz klintīm netālu no Kalabrijas piekrastes.

Izdzīvojuši 80 cilvēki.

Vismaz 59 cilvēki noslīkuši.

Noslīkušos atrada gan jūrā, gan krastā.

Amatpersonas vēsta, ka avarējušais kuģis pirms trim vai četrām dienām izbrauca no Izmiras Turcijā.

Kuģī atradās migranti no Afganistānas, Pakistānas un Somālijas.

 

Neredzīgo ciemata iedzīvotāji nobažījušies par mitekļu iespējamu zaudēšanu

Rīgas Neredzīgo ciemata iedzīvotāji ir satraukušies, ka var zaudēt savas mājas.

Ir mainījies likums un atcelti beztermiņa nomas līgumi.

Tieši tādi līgumi bija noslēgti neredzīgo ciemā Juglā.

Mājas pieder Neredzīgo biedrībai.

Biedrības izraudzītais jaunais apsaimniekotājs tagad piedāvā jaunus līgumus, kas īrniekus neapmierina.

TV3 raidījumam "Nekā personīga" cilvēki stāsta, ka viņiem draud ar tiesu.

Cilvēki vērsušies pie ģenerālprokurora, taču viņš atbildējis, ka nevar palīdzēt.

Tagad Neredzīgo ciemata iedzīvotāji ar juristi gatavos pieteikumu Eiropas prokuratūrai.

 

Atjauno satiksmi gar saplaisājušām mājām Valdemāra ielā

Šovakar atjaunoja satiksmi gar saplaisājušām mājām Valdemāra ielā, Rīgā.

Satiksme atjaunota gan sabiedriskajam transportam, gan pārējiem transportlīdzekļiem, kuru svars nepārsniedz 3,5 tonnas.

Iedzīvotāji ēkās Krišjāņa Valdemāra ielā 117. un 119. drīkstēs atgriezties tikai pēc nepieciešamo būvdarbu paveikšanas, tā vēsta Rīgas dome.

 

Latvijas atklātajā čempionātā startē arī pašmāju kluba peldētāja ar Krievijas pasi

Latvijas atklātajā čempionātā peldēšanā piedalās Krievijas sportiste un televīzijas tiešraides titros redzams Krievijas karogs.

To pamanīja kāds Latvijas Radio klausītājs.

Vainīga jaunā titru programmatūra, kas nav ļāvusi nomainīt Krievijas karogu pret kādu citu simbolu, tā notikušo skaidro Latvijas Peldēšanas federācijas prezidents Aivars Platonovs.

Savukārt jaunā sportiste ir Krievijas pilsone, bet pārstāv Latvijas klubu.

Viņa vairākus gadus dzīvo un mācās Latvijā.

 

Latvija izcīnījusi 3. vietu pasaules zemledus makšķerēšanas čempionātā

Latvija izcīnījusi trešo vietu pasaules zemledus makšķerēšanas čempionātā Igaunijā.

Komandu sacensībās uzvarēja Ukrainas izlase, otrā vieta Lietuvas komandai, bet trešā – Latvijai.

Mājinieki igauņi palika astotajā vietā.

Sacensības notika Vircezerā Tartu apkaimē, kas ir otrs lielākais Igaunijas ezers aiz Peipusa.

Kopumā čempionātā piedalījās 11 komandas.

Krievijas un Baltkrievijas izlases nedrīkstēja piedalīties.

 

Laika ziņas

Rīt Latvijā gaidāms neliels mākoņu daudzums.

Nakts sākumā vēl galējos austrumos neliels sniegs.

Bet dienā bez nokrišņiem.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Naktī ziemeļu, ziemeļrietumu vējš 2–7 metri sekundē.

Dienā vējš būs lēns 1–4 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -8…-13 grādi, vietām austrumos līdz -18 grādiem, Kurzemē piekrastē -4…-8 grādi.

Dienā rietumos -1…+2 grādi, austrumos -1…-5 grādi

 

Rīgā bez nokrišņiem.

Naktī ziemeļu vējš 2–7 metri sekundē, dienā lēns vējš 1–4 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -10…-12 grādi, dienā 0…-2 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti