Ziņas vieglajā valodā 28. martā

Ziņas vieglajā valodā 28. martā.

Ziņas vieglajā valodā 28. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Atkāpjas ārlietu ministrs Kariņš

Krišjānis Kariņš paziņo par ārlietu ministra amata atstāšanu, 28.03.2024
Krišjānis Kariņš paziņo par ārlietu ministra amata atstāšanu, 28.03.2024

 

Ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") atkāpjas no amata.

Par atkāpšanos no ārlietu ministra amata Kariņš paziņoja pēc tikšanās ar premjeri Eviku Siliņu ("Jaunā Vienotība").

Kariņš atkāpjas skandāla dēļ.

Skandāls saistīts ar laiku, kad Kariņš bija valdības vadītājs.

Viņa vadītās delegācijas komandējumos izmantoja speciālos avioreisus.

Par tiem prokuratūra sākusi kriminālprocesu aizdomās par naudas izšķērdēšanu.

Kariņš amatu atstās 10. aprīlī.

Siliņa apgalvo, ka partijai vēl nav kandidāta uz ārlietu ministra amatu.

Kariņš turpina kandidēt Eiropas Parlamenta vēlēšanās.

 

Latvija jau 20 gadus NATO aliansē

Aprit 20 gadi, kopš Latvija kļuva par NATO dalībvalsti.

Par godu šai gadskārtai notika dažādi pasākumi.

Rīgā pie Brīvības pieminekļa no rīta zibakcijā tika izritināts lielizmēra karogs.

Vēlāk amatpersonas nolika ziedus, bet īsi pirms vieniem dienā virs Brīvības pieminekļa notika sabiedroto gaisa spēku iznīcinātāju zemais pārlidojums.

Visu dienu cilvēki varēja apskatīt Latvijas un sabiedroto valstu militāro tehniku.

Atnākušos cilvēkus uzrunāja arī NATO Militārās komitejas priekšsēdētājs, admirālis Robs Bauers.

Viņš teica, ka NATO stāsies pretī jebkurai agresijai un apdraudējumam.

 

Zelenskis: Krievija gatavojas pretuzbrukumam

Krievija gatavojas jaunam pretuzbrukumam Ukrainā maijā vai jūnijā.

Tā paziņojis Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

Intervijā ASV raidsabiedrībai CBS Zelenskis teica, ka Ukrainai jāgatavojas šim pretuzbrukumam.

Ukrainai jau tagad vajadzīga sabiedroto palīdzība.

Viņš aicina ASV piegādāt "Patriot" raķešu sistēmas un munīciju.

 

Vācija sūtīs papildu palīdzību Ukrainai

Vācija paziņojusi par jaunu militāro palīdzību Ukrainai.

Tajā ir bezpilota lidaparāti, atmīnēšanas aprīkojums, munīcija, transportlīdzekļi, ieroči, maskēšanās aprīkojums un satelītu sakaru sistēma.

Ukraina saņem arī raķetes "Patriot".

 

Krievija pārvieto uz Sibīriju kara transporta lidmašīnas

Krievija pārvieto Pleskavā izvietotās kara transporta lidmašīnas uz Sibīriju.

Krievija baidās par iespējamiem Ukrainas gaisa uzbrukumiem.

Tā ziņo igauņu laikraksts.

Pērn augustā Pleskavas lidlaukam uzbruka Ukrainas bezpilota lidaparāti.

Toreiz iznīcināja četras lidmašīnas un vairākas sabojāja.

Ukrainas lidrobotu uzbrukumi Krievijas mērķiem ir pastiprinājušies.

Tāpēc Krievijas gaisa spēki nolēmuši pārvietot transporta lidmašīnas no Pleskavas uz drošāku vietu Sibīrijā.

 

Pie Krimas jūrā iegāzusies Krievijas kara lidmašīna

Pie okupētās Krimas krastiem jūrā iegāzusies Krievijas kara lidmašīna.

To apstiprinājusi Sevastopoles okupācijas administrācijas vadība.

Pirms tam vairāki neoficiālie Krievijas "Telegram" kanāli ziņoja, ka avarējusī lidmašīna ir iznīcinātājs Su-35.

Lidmašīnu esot notriekusi Krievijas pretgaisa aizsardzība.

 

Francijā Lieldienās patrulēs likumsargi

Francijā pie visiem dievnamiem Lieldienās patrulēs likumsargi.

Francijas Iekšlietu ministrija norāda, ka terorisma draudu līmenis ir "ļoti augsts".

"Īpaša uzmanība" jāpievērš automobiļiem, kas novietoti netālu no dievnamiem.

Kopš gada sākuma Francijā izjaukti divi plānoti uzbrukumi.

Katoļi un protestanti Kristus augšāmcelšanos svin svētdien, bet pareizticīgie kristieši – 5. maijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti