Ziņas vieglajā valodā 10. martā

Ziņas vieglajā valodā 10. martā.

Ziņas vieglajā valodā 10. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievija uzbrukusi Ukrainai ar droniem un raķetēm

Pēc Krievijas raķešu trieciena Doneckas apgabala Mirnohradā, 2024. gada 10. marts
Pēc Krievijas raķešu trieciena Doneckas apgabala Mirnohradā, 2024. gada 10. marts

Krievijas armijas uzbrukusi Ukrainai ar droniem un raķetēm.

Doneckas apgabala pilsētās nogalināti trīs un ievainoti 12 cilvēki.

Ukrainas pretgaisa aizsardzība notrieca 35 no 39 trieciendroniem "Shahed".

Savukārt trīs raķetes trāpīja daudzdzīvokļu ēku rajonā Mirnohradā.

 

Ukraiņi sašutuši par pāvesta Franciska izteikumiem

Ukraiņi sašutuši par Romas katoļu baznīcas pāvesta Franciska aicinājumu sēsties pie sarunu galda ar Putinu.

Pāvests mudināja ukraiņus būt drosmīgiem un pacelt balto karogu pirms situācija pasliktinās.

Ukrainas ārlietu ministrs Dmitro Kuleba paziņoja, ka Ukraina nekad nepadosies.

Francisku kritizē arī Polijas ārlietu ministrs Radoslavs Sikorskis.

Sikorskis iesaka pāvestam mudināt Putinu būt drosmīgam un izvest savu armiju no Ukrainas.

Latvijas prezidents Edgars Rinkēvičs norāda, ka ļaunuma priekšā kapitulēt (padoties) nedrīkst, ar to jācīnās un tas jāuzvar.

 

Portugālē notiek parlamenta vēlēšanas

Parlamenta vēlēšanas Portugālē, 2024. gada 10. marts
Parlamenta vēlēšanas Portugālē, 2024. gada 10. marts

Portugālē notiek pirmstermiņa parlamenta vēlēšanas.

Prognozē, ka sociālistu valdīšana pēc vēlēšanām beigsies.

Sociālisti pie varas bija astoņus gadus.

Tagad pie varas varētu nākt labējie spēki.

Turklāt galēji labējai partijai "Chega" būs izšķiroša loma nākamās koalīcijas veidošanā.

Eiropā vairākās valstīs panākumus vēlēšanās guvušas galēji labējās partijas, piemēram, Itālijā, Ungārijā un Slovākijā.

 

Piespriež vairāk nekā 6 gadus cietumā par imigrantu neatļautu pārvietošanu

Tiesa kādam Pakistānas pilsonim piespriedusi vairāk nekā sešus gadus cietumā par 19 imigrantu neatļautu pārvietošanu pāri Latvijas robežai.

Pēc soda izciešanas viņu izraidīs no Latvijas.

Viņam būs aizliegta ieceļošana Latvijā vēl septiņus gadus.

Apsūdzētais, visticamāk, darbojies kādā noziedzīgā grupējumā.

 

Mūzikas akadēmija vēršas policijā par pasniedzēju iespējamu uzmākšanos studentēm 

Jāzepa Vītola Latvijas mūzikas akadēmija ir vērsusies Valsts policijā saistībā ar pasniedzēju uzmākšanos studentēm.

Rektors Guntars Prānis augstskolas paziņojumā uzsver, ka ir pret neētisku rīcību, diskrimināciju un jebkādu seksuālu varmācību.

Par pasniedzēju uzmākšanos studentēm ziņoja Latvijas Televīzijas raidījumā "Kultūršoks".

 

Stradiņa slimnīcas ārsti izoperē ļoti plašu balsenes vēzi

Stradiņa slimnīcas ārstiem deviņu stundu operācijā izdevies izoperēt ļoti plašu balsenes vēzi.

Pacientam ievietoja balsenes protēzi.

Tagad pacients var runāt.

Katru gadu Latvijā atklāj ap 20 balsenes vēža pacientu, kuriem būtu nepieciešama balsenes protēze.

Mediķi uzskata, ka balsenes ļaundabīgie audzēji rodas no ilgstošas smēķēšanas un alkohola lietošanas.

 

Rastorgujevs iedzīšanas sacensībās izcīna 21. vietu

Latvijas biatlonists Andrejs Rastorgujevs ASV Pasaules kausa posmā 12,5 kilometru iedzīšanā izcīnīja 21. vietu.

Baiba Bendika desmit kilometru iedzīšanā ierindojās 36. pozīcijā.

 

Laika ziņas

Latvijā gaidāms sauss un skaidrs laiks.

Lēns līdz mērens austrumu, dienvidaustrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 0…-5 grādi, valsts austrumos sals līdz -6…-7 grādiem.

Dienā 2…7 grādi.

 

Rīgā skaidrs laiks.

Lēns līdz mērens austrumu, dienvidaustrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz -3…-4 grādiem.

Dienā 5…7 grādi.

Laika tips naktī 2. – labvēlīgs, dienā 1. – īpaši labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti