Ziņas vieglajā valodā 7. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 7. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 7. aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Oranžais brīdinājums

Vakar Daugavpilī izsludināja oranžo plūdu riska brīdinājumu.

Tas nozīmē, ka iespējama māju un ceļu applūšana, un var būt nepieciešama evakuācija.

Šodien situācija nav būtiski mainījusies, taču šovakar iespējama ūdens līmeņa pakāpeniska pazemināšanās.

Tā informē Daugavpils domē.

Domē norāda, ka patlaban nav apdraudējuma cilvēku dzīvībai un mājām.

Arī iedzīvotāju evakuācija nav bijusi nepieciešama.

Nostiprina dambi

Augšdaugavas novadā pašvaldības darbinieki šodien turpināja nostiprināt aizsargdambi Laucesas pagastā.

Prognozē, ka tur augstākais plūdu ūdens līmenis varētu būt rīt.

Tā atzinis novada izpilddirektors Pēteris Dzalbe.

Novadā vakar bīstamākā vieta izveidojās Laucesas un Tabores pagastos.

Ceļoties ūdenslīmenim, tur bija jānostiprina aizsargdambis, lai pasargātu iedzīvotāju vasarnīcas.

Izmaiņas autobusu grafikos

Lieldienu brīvdienās reģionālo autobusu maršrutu grafikos ir izmaiņas vairākos simtos reisu.

Līdzīgi kā sabiedriskais transports Rīgā – arī vairums reģionālo autobusu visā Latvijā kursēs pēc brīvdienu grafika.

Lieldienu brīvdienās, no šodienas līdz pirmdienai, arī elektrovilcieni kursēs pēc brīvdienu grafika.

Tie dīzeļvilcieni, kas parasti kursē tikai nedēļas nogalēs, pirmdien, 10. aprīlī, kursēs pēc svētdienas grafika.

Krusta ceļš Vecrīgā

Šodien Vecrīgā simtiem ticīgo pulcēja ekumeniskais Krusta ceļš.

Lielajā Piektdienā, kad Ukrainā turpinās karš, simbolisko koka krustu bija uzticēts nest karavīriem – gan mūsu bruņoto spēku, gan Latvijas sabiedroto pārstāvjiem.

Krusta ceļā arī aizlūdza par mieru un karadarbības pārtraukšanu Ukrainā.

408. kara diena

Jau 408. dienu turpinās Krievijas sāktais pilna apmēra karš Ukrainā.

Ukrainas armija joprojām notur savas pozīcijas frontes vissmagāko kauju vietā – Bahmutas pilsētā valsts austrumos.

Krievijas karaspēks ļoti vēlas ieņemt šo pilsētu, taču pilsētas aizstāvji to nepieļauj.

Ukrainas karavīriem klājas ļoti smagi, jo iebrucējiem ir daudz vairāk karavīru un bruņutehnikas.

Tomēr Ukrainas karaspēks joprojām kontrolē aptuveni 40% pilsētas teritorijas.

Vienojas par graudiem

Polija un Ukraina šodien vienojās, kā risināt poļu lauksaimnieku neapmierinātību ar lētāko Ukrainas graudu ievešanu.

Šīs situācijas dēļ Polijas lauksaimnieki rīkoja protesta akcijas un šonedēļ atkāpās lauksaimniecības ministrs.

Lēto Ukrainas graudu dēļ samazinājušās graudu tirgus cenas, kas rada zaudējumus Polijas lauksaimniekiem.

Polija un Ukraina vienojās, ka Ukraina kādu laiku stingri ierobežos un šobrīd pat pilnībā pārtrauks savu graudu ievešanu Polijā.

Caur Poliju būs ļauts tikai vest graudus uz citām valstīm.

Apsūdz spiegošanā

Krievijas varasiestādes oficiāli izvirzījušas apsūdzības spiegošanā aizturētajam ASV žurnālistam Evanam Gerškovičam, ziņo Kremļa kontrolētie mediji.

Laikraksta "The Wall Street Journal" žurnālista aizturēšana izsaukusi gan viņa kolēģu, gan tiesību aizstāvju, gan Vašingtonas amatpersonu sašutumu.

Gerškovičs noliedz viņam izvirzītās apsūdzības.

Ja tiesa viņu atzīs par vainīgu spiegošanā, Gerškovičam draud līdz 20 gadiem ilgs cietumsods.

Hokejs Rīgā

Latvijas vīriešu hokeja izlase šodien Rīgā otrajā pārbaudes spēlē ar rezultātu 2 pret 0 pieveica Poliju.

Nākamās spēles Latvijas komandai būs 22. un 23. aprīlī ar Lielbritāniju.

Šajās pārbaudes spēlēs hokejisti gatavojas pasaules čempionātam hokejā.

Pasaules čempionātu kopīgi rīko Somijas pilsēta Tampere un Rīga.

Čempionāts norisināsies no 12. līdz 28. maijam.

Laika ziņas

Naktī Latvijā gaidāms neliels mākoņu daudzums, dienvidos mākoņu būs vairāk.

Vietām neliels lietus.

Atsevišķos rajonos veidosies migla.

Lēns vējš līdz pieciem metriem sekundē.

Gaisa temperatūra: -1…3 grādi, dienvidrietumu rajonos līdz 5 grādiem.

Rīt dienā mainīgs mākoņu daudzums.

No pēcpusdienas dienvidaustrumu rajonos lietus. Lēns vējš.

Gaisa temperatūra: Kurzemē līča piekrastē 7…10 grādi, pārējā Latvijā 10…15 grādi.

Rīgā mainīgs mākoņu daudzums.

Bez nokrišņiem.

Lēns vējš 2-5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: naktī 2…3 grādi, dienā 13…15 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti