Tas nozīmē, ka lietotājiem tagad ir iespēja nomainīt jaunajām prasībām neatbilstošos kases aparātus pret atbilstošiem. Tajos pilnībā ir izslēgta iespēja dzēst reģistrētos darījumus.
Reģistrētie modeļi pārsvarā ir piemēroti maziem un vidējiem tirdzniecības un ēdināšanas uzņēmumiem, kuriem nav vajadzības sagatavot pirmčeku.
Aparāti arī piemēroti darbam tirgū un ielu tirdzniecības vietās. Turpmāk, ja nodokļu maksātāju elektroniskajām ierīcēm vai iekārtām ir uzsākta atbilstības pārbaude vai ir izsniegts atbilstības apliecinājums, būs noteikts pārejas periods jaunajām prasībām atbilstošo elektronisko ierīču un iekārtu uzstādīšanai no viena līdz sešiem mēnešiem atkarībā no lietošanā esošo kases aparātu, kases sistēmu, specializēto ierīču un iekārtu skaita.
“Tos četrus modeļus, par kuriem esam saņēmuši attiecīgo institūciju atzinumus, esam reģistrējuši kā etalona modeļus. Tie ir vairāk nekā 6000 kases aparātu lietotāju. Kases aparāti ir jāuzstāda pēc šo institūciju atzinuma saņemšanas mēneša laikā,” stāsta VID Nodokļu kontroles pārvaldes vadītāja Inese Bindemane. “Mēs šos kases aparātus reģistrējām maija pirmajās dienās, tādējādi kases aparāti mēneša laikā ir jānomaina vai jāpilnveido atbilstoši jaunajām prasībām,” viņa piebilst.