Vairākos pērn labotos autoceļu posmos konstatē defektus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem un 3 mēnešiem.

Valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) speciālisti konstatējuši defektus vairākos ceļu posmos, kur pērn bija veikti dažāda veida remontdarbi. Ceļu būvniekiem, iespējams, nāksies par saviem līdzekļiem labot defektu vai pārbūvēt attiecīgo ceļa posmu, liecina LVC informācija.

Pierīgā, uz reģionālā autoceļa Ulbroka-Ogre (P5), posmā no reģionālā ceļa Tīnūži–Koknese (P80) rotācijas apļa līdz Ogrei (20,54.- 25,00.km) pērn notika segas pārbūve. Būvdarbus tur veica AS "Ceļu pārvalde" un to līgumcena bija 4,5 miljoni eiro (ar PVN), darbus līdzfinansēja Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Šogad LVC speciālisti un būvuzraudzība ir konstatējuši, ka posma braucamajā daļā vietām ir izveidojusies rise līdz viena centimetra dziļumā, savukārt veloceļa segums vietām plaisā.

Pašlaik būvnieks nepiekrīt tam, ka defekti ir radušies nekvalitatīvo būvdarbu dēļ. Tāpēc ir piesaistīts neatkarīgs eksperts no Latvijas Būvinženieru savienības, kas sniegs atzinumu par to, vai defektu iemesls ir nekvalitatīvi veikti būvdarbi vai kļūdas projektā.

Latgalē autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona (P62) posmā no Bašķiem līdz Preiļiem (44,15.-57,54. km) 2017. un 2018. gadā notika ceļa segas pārbūves darbi. Būvdarbus veica SIA "YIT Infra Latvija", to līgumcena bija 17,114 miljoni eiro (ar PVN). ERAF līdzfinansējums 85%.

Jau pērn, veicot gala pārbaudes, konstatēts, ka asfalts posmā nav ieklāts kvalitatīvi. Šogad posmā jau ir konstatētas garenplaisas, vietām sega kūkumo.

LVC Ceļu laboratorijas speciālisti šonedēļ arī atkārtoti apsekoja visu posmu. Februāra beigās LVC notiks novērtēšanas sapulce, tajā tiks lemts par defektu iemesliem, būvnieka atbildību un defektu novēršanai nepieciešamajiem darbiem.

Savukārt Kurzemē autoceļa Saldus–Pampāļi (V1180) posmā no Sesiles līdz Pampāļu pagasta robežai (7,70.-17,55. km) 2018. gada vasarā un rudenī SIA "Igate" atjaunoja segumu ar izlīdzinošās grants-šķembu maisījuma kārtas un asfalta dilumkārtas ieklāšanu. Būvdarbu līgumcena bija 1,269 miljoni eiro (ar PVN). Jau remontdarbu laikā tur bija konstatētas neatbilstības. Prasībām neatbilstošas porainības dēļ garantijas laiks būvdarbiem ir pagarināts no trim gadiem līdz pieciem.

Šajā posmā veidojas garenplaisas un ceļa seguma deformācijas dēļ tur ir uzlikts autotransporta masas ierobežojums 10 tonnas.

LVC Ceļu laboratorijas speciālisti šonedēļ atkārtoti apseko arī šo objektu. Iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, būvniekiem tiks uzdots veikt pārbūvi.

LVC norāda, ka gadījumos, kad valsts autoceļu remontdarbu posmos tiek konstatēti defekti vai neatbilstība specifikāciju prasībām, būvniekiem par saviem līdzekļiem defekti ir jālabo vai jāpārbūvē. Nelielu atkāpju gadījumā, ja tās nav lietderīgi labot, tiek pagarināts garantijas laiks, kurā būvniekiem remontdarbi jāveic par saviem līdzekļiem. Tāpat ir gadījumi kad tiek samazināta samaksa par paveiktajiem darbiem.

2018. gadā LVC ir organizējuši būvdarbus 183 objektos. Līgumcenu samazinājums pērn ir piemērots 47 gadījumos par kopējo summu 122 800 eiro. Vēl 16 gadījumos noteiktas papildu garantijas un grozījumi līgumā.

Neatbilstošas kvalitātes dēļ 2018. gadā būvniekiem bija uzdots pārbūvēt šādus autoceļu posmus:

  •  Valmiera-Cēsis-Drabeši (P20) posmu 29,52.-39,73. km (virskārtas pārbūve 185m²);
  • Krāslava-Izvalta-Šķeltova-Aglona (V636) posmu 0,567.-1,143. km (virsmas apstrādes pārbūve visā posmā);
  • Pelēči-Aizkalne-Korsikova (V748) posmu 7,50.-13,09. km (virsmas apstrādes pārbūve neatbilstošajos posmos);
  • gājēju-velosipēdistu ceļu gar a/c Jelgava-Dobele-Annenieki (P97) posmā 34,00.-37,16. km (dilumkārtas pārbūve visam veloceļam).
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti