Skanstes tramvaja iecere ieilgst jau projektēšanas stadijā – strīds par pirmajiem diviem no simt miljoniem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Lai gan jau vasarā būtu jābūt gatavam Rīgas Skanstes tramvaja būvprojektam, pagaidām nemaz nav zināms, kas būs jauno sliežu ceļu zīmētājs. Izdarīto grozījumu un pretendentu iebilžu dēļ ieildzis pērn jūlijā uzņēmuma “Rīgas satiksme” izsludinātais konkurss, kurā tiek meklēts esošas un jaunas tramvaja līnijas projektētājs.

Šie darbi simt miljonu eiro vērtajā Skanstes tramvaja projektā varētu izmaksāt divus miljonus eiro.

Pašlaik “Rīgas satiksme” izvērtē divus pretendentus – firmu “BRD projekts” un “Vektors T” piedāvājumus. Trešā kompānija – Daugavpils firma “Rem Pro” – par konkursu sūdzējusies iepirkumu uzraugiem, bet vakar iebildes atsaukusi.

"Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis
00:00 / 00:23
Lejuplādēt

“Konstatējām, ka viens no pretendentiem mums ir iesniedzis nepatiesu informāciju. Līdz ar to mēs viņu izslēdzām no otrās kārtas un turpinām sarunas ar pārējiem diviem pretendentiem. Ar “BRD projekts” un “Vektors T” turpinām tālāko sarunu procedūru. Sākotnēji izskatījās, ka iesniegtā sūdzība varētu ierobežots līgumu slēgšanu ar uzvarētāju, kad mēs nonāksim līdz tam. Bet izskatās, ka šī pretenzija šobrīd ir noņemta no dienaskārtības,” stāsta "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis.

Taujāts, vai vasarā projekts būs gatavs, kā bija plānots sākotnēji, “Rīgas satiksmes” pārstāvis norāda, ka cer uz to. “Labā lieta ir tāda, ka mēs esam sadalījuši projekts vairākās sadaļās. Mēs varam pakāpeniski sākt šos darbus realizēt, lai maksimāli izslēgtu iespēju, ka kaut kas varētu iekavēties,” piebilst Zaķis.

KONTEKSTS:

Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu. Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu.  Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.

Arī Saeima 27.aprīlī galīgajā lasījumā atbalstīja Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likuma grozījumus, kas bija virzīti, lai nodrošinātu Lielo kapu, kā arī Pokrova un Jēkaba kapu neaizskaramību. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra tramvaja līnijas projektu par atbilstošu Eiropas Savienības fondu prasībām atzina martā.

2017.gada augustā Eiropas Komisija apstiprināja Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kura laikā par 97,4 miljoniem eiro plānots izbūvēt 3,5 kilometrus garo Skanstes tramvaja līniju. Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro.

Tāpat 2017.gadā Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lūdza “Rīgas satiksmi” pārtraukt iepirkumu par būvprojekta izstrādi Skanstes tramvaja līnijas izbūvei un sākt jaunu iepirkumu, precizējot nolikumu. Šāda IUB rīcība sekoja pēc iesnieguma no sabiedrības par atklātību "Delna", kas uzrauga Skanstes tramvaja līnijas projektu, lai novērstu iespējamos korupcijas riskus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti