Skanstes tramvaja līnijas projektu atzīst par atbilstošu ES fondu prasībām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Skanstes jeb tā saucamā „kapu tramvaja” projekts atbilst Eiropas Savienības (ES) fondu programmai par sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstīšanu, līdz ar to ir iespējama šī projekta tālāka virzība kvalitātes vērtēšanai, norādījusi Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA).

Tālāk projektu vērtēs Eiropas Komisijas (EK) eksperti, kā arī pati Eiropas Komisija. Gala lēmums par to, vai ES finansēs Skanstes tramvaja līnijas izbūvi, būs zināms ne ātrāk kā pēc trim mēnešiem.

Iepriekš CFLA bija norādījusi uz vairākām nepilnībām un nepieciešamību precizēt dažādus rādītājus un vērtēt riskus projekta realizācijā. Atkarībā no tā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas. Tāpat bija nepieciešama Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņa par būvniecības nosacījumiem.

Taču tagad apstiprinātajā Skanstes projektā tā realizētāji „Rīgas satiksme” ir izpildījusi CFLA nosacījumus, kā arī iesniegusi VKAPI uzziņu par prasībām tramvaja līnijas izbūvei. Tajā teikts, ka līnijas izbūve nedrīkst skart Lielo kapu teritoriju un tramvaja līnija ir izvietojama tikai Senču ielas izbūvētās daļas gabarītos. Tāpat ir saglabājams ielu labiekārtojums un kultūrvēsturiskais mantojums.

Tikmēr Latvijas Zaļās kustības, Vides aizsardzības kluba, “Pilsēta cilvēkiem” un Lielo kapu draugu aktīvisti, norāda "Rīgas Satiksme" atkārtoti iesniegtais publiskots tikai trīs darba dienas pirms CFLA pabeidza izvērtēšanu. Tas esot nepietiekams laiks, lai iepazītos ar otrreiz iesniegtā projekta pieteikuma dokumentiem.

Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu. Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu.  Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.

Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro - būs nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus. 

Šā gada janvāra pirmajā pusē Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lūdza “Rīgas satiksmi” pārtraukt iepirkumu par būvprojekta izstrādi Skanstes tramvaja līnijas izbūvei un sākt jaunu iepirkumu, precizējot nolikumu. Šāda IUB rīcība sekoja pēc iesnieguma no sabiedrības par atklātību "Delna", kas uzrauga Skanstes tramvaja līnijas projektu, lai novērstu iespējamos korupcijas riskus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti