Rīgas dome akceptē Lielo kapu tramvaja projektu

Pēc vairāk nekā stundu ilgām diskusijām Rīgas domes pozīcijas deputāti otrdien, 11.oktobrī, sasauktā ārkārtas sēdē nolēma dot zaļo gaismu tā dēvētajam kapu tramvajam un atbalstīja Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projekta tālāku virzību. 

Par projekta īstenošanu nobalsoja 34 domnieki, pret bija 15 opozīcijas pārstāvji, liecina Rīgas domes informācija.

Ar «Saskaņas» un «Gods kalpot Rīgai» deputātu balsu pārsvaru tika arī noraidīta sabiedrības un domubiedru grupas «Lielo kapu draugi» pārstāvja Andra Gobiņa vēlme izteikties pirms domes lēmuma.

Domes lēmums paredz, ka uzņēmums “Rīgas satiksme” būs galvenā institūcija Skanstes jeb tā dēvētās Lielo kapu tramvaja līnijas izbūves projektā.  Par projektu dome slēgs līgumu ar “Rīgas satiksmi” un par līguma izpildi atbildīgs būs domes Satiksmes departaments. 

Domes Īpašuma departamentam būs jāiegādājas projektam nepieciešamo zemi, nodrošinot “Rīgas satiksmei” tiesības izmantot šos īpašumus projekta realizācijai.

Projektu ar plānoto 3,6 kilometrus garo tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, 12 jauniem zemās grīdas tramvajiem un ap 100 miljonu eiro izmaksām Rīgas pašvaldība līdz šim virzījusi bez domes un sabiedrības iesaistes.

Jaunā  līnija tiks izbūvēta maršrutā pa sekojošām ielām: Pērnavas – Senču – Zirņu – Skanstes un Sporta iela. Lai tramvajs nokļūtu uz Skanstes ielas rajonu, nāksies paplašināt Senču ielu, kas šķērso vēsturisko apbedījumu teritoriju.

 

Turklāt, turpinot vasarā aizsākto paradumu galvaspilsētai nozīmīgus jautājumus izlemt pēkšņi un lielā steigā, par otrdien gaidāmo ārkārtas domes sēdi Rīgas deputāti uzzināja piecas stundas pirms tās. Skaidrojot, kādēļ par tā sauktā kapu tramvaja projekta nepieciešamību līdz šim nav sprieduši deputāti, Satiksmes departamenta vadītājs Emīls Jakrins atgādināja, ka par visu atbildīgs uzņēmums «Rīgas satiksme».

Projekts nav detalizēti izstrādāts, tramvajam jāatrodas Senču līniju ietvaros, un nav bažu par kapa vietu pārvietošanu, norādīja Jakrins.

Rīgas mērs «saskaņietis» Nils Ušakovs uzsvēra, ka Skanste būs jaunais galvaspilsētas centrs, kas jau patlaban strauji attīstoties. Turklāt daudz ko izšķir iespēja 70 miljonus eiro saņemt no Eiropas Savienības.

“Šo iespēju vienkārši nedrīkst palaist,”  pauda Ušakovs.

Viņš arī klāstīja, ka “trīs apbedījumu vietas, un mēs nezinām, kas tur apglabāts, neaiztiks”. 

Par muļķībām vai apzinātiem meliem Ušakovs dēvēja domē pie vārda nelaistā Andra Gobiņa izteikumus, ka tramvaja dēļ būs jāupurē pusotra tūkstoša cilvēku atdusas vietas un virkne kapliču.

Tikmēr opozīcijas deputāts Valdis Gavars no «Vienotības» oponēja mēram, ka arī gluži tikai trīs mirušo tur nav.

“Viena kapliča - 6 reiz 6, plus mīnuss 20 zārki tur ir, un tur, kur ir zālīte un neviena kapakmens nav, tur guļ rīdzinieki, kas cēla Rīgu, kurā mēs dzīvojam,” sacīja Gavars.

Lielas iebildes opozīcijas deputātiem, tostarp Dainim Locim no Nacionālās apvienības, bija pret sabiedrības viedokļa ignorēšanu.

“Sabiedrība saņem negatīvo signālu, ka mēs jūs neklausīsimies, nedosim jums vārdu,” sacīja Locis.

Izņemot mēru, debatēs neizteicās neviens no 34 abu varas partiju deputātiem, kas kapu tramvaja tālāku virzību atbalstīja. Opozīcija gan sprieda, ka līdz ar detalizētāku projekta izstrādi domei sabiedrības domas tomēr būs jāuzklausa.

Iepriekš, skaidrojot plānu, kādēļ prioritāri tramvaja līnija būvējama tieši Skanstes virzienā, Rīgas domes Satiksmes departaments norādīja, ka noteicēja šajā lietā ir “Rīgas satiksme”, nevis Rīgas dome.  

Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā  jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu, daļu maršruta būvējot cauri kapiem. Līnijas izbūve skars vienu kapliču, skaidroja dome.

Pret tramvaja līnijas izbūvi ir Lielo kapu draugu kopa, kas novērojusi, ka Skanstes ielas apgabalā nedzīvo vairāk par 2000 cilvēku. 

Pašreiz par kapu apsaimniekošanu atbild Latvijas evaņģēliski luteriskā baznīca, taču gan baznīca, gan Rīgas dome ir vienisprātis, ka kapiem jāpāriet pašvaldības īpašumā.

 

 

 

19 komentāri
Jānis Jansons
Vai ir veikts pētījums, cik nepieciešama ir tieši šāda līnija? Nedomāju, ka Skanstes rajonā dzīvo daudz cilvēku, kam ir nepieciešamība braukt ar tramvaju uz Brīvības / Pērnavas krustojuma rajonu vai Ganību dambja centra galu. Varbūt vienīgais noderīgais varētu būt transports uz Arēnu Rīgu (kaut uz to var arī tagad ļoti viegli nokļūt), bet vai tā dēļ ir vērts būvēt tik dārgu projektu un vēl caur kapiem?? Labāk būtu būvējuši līniju uz kādu no guļamrajoniem (Pļavnieki / Purvciems vai tml) - domāju, ka tur būtu daudz lielāka jēga jaunai tramvaja līnijai.
Margarēta
Pilsētu nevar plānot ar skatu šodienā vai, dies lai sarga, vakardienā. Pilsēta ir jāplāno ar skatu rītdienā. Šobrīd tur nav daudz cilvēku, bet tas ir rajons ar vislielāko attīstības perspektīvu. Turklāt uzcelt tramvaju uz turieni, neizsaucot histēriskas reakcijas, kādas izraisīja Barona ielas remonts un ar to saistītās neērtības, ir vieglāk nekā uz Purvciemu, kur tramvajs arī būtu vajadzīgs, bet histērija, ko sacels neapmierināti tramvaja sliežu būves laikā, jau tagad ir nepaciešama. Nav jau tā, ka tur ir tikai dažas mājas. Tur ir arī biroji. Ar sabiedrisko diezgan nesasniedzams Rīgas kakts. Bet kakts ar milzīgu attīstības potenciālu. Ja rēķina tādā rakursā, tad 11. tramvajs tāds pats kapu tramvajs vien ir.
hmm
Šitiem vajag vēl pirms vēlēšanām iesist piķi no būvniekiem, kamēr nav patriekti no Rīgas domes un lai ir ar ko atpirkties no cietuma.
Harijs Saukums
Kāda mārutka pēc jāpaplašina senču iela? Ir divas vidējās joslas par kuru laist čimbuli. Centrā daudzās ielās uztaisīja no divām joslām vienu,- katastrofas vēl nav! Un vispār,- kam tur vajadzīgs tramvajs. 24 autobus braukā pustukš. Un ja arī palaidīs kādu transportu līdz Purvciemam-Pļavniekiem,- nedomāju, ka guļamrajonu iedzīvotāji brauks tādu riņķi no centra.
Egons Pičners /EgA/
Man tur vecāmamma guļ. 10 metrus no Senču ielas. Pārbrauks kāds pāri - rezervēšu sev tiesības izdarīt to pašu ar kādu no 34 kretīniem... Vai izdarīšu to - nezinu. Bet uzmanīties pa ielu ejot derētu...
Interneta varonis...
Lielais Kapu tramvajs,
jeb, varbūt, lielais Līķu tramvajs? Labākā nosaukuma autoram - balva no Nula Išakova.
:)
11 травай идёт в считанных метрах от кладбищ и никого не смущает. Хватит ныть, глаза открой!
Sarma
Ir vēl viens aspekts. Vai šis darbonis ir uzdevis veikt veidojamās trases rentabilitātes izpēti. Ir skaidrs, ka nokļūšanai uz Skanstes ielu, kas Rīgas galvenā imigrantu pēcteča prātā nezināmu iemeslu dēļ kļuvusi par īpaši apgūstamu objektu, ir vairāki citi daudz rentablāki varianti. Bet ne jau viņš no savas kabatas šo savu iedomu apmaksās. Nu bet viņa elektorātam gan Ķengaragam līdzīgās teritorijās, gan cietumos u.c. , iespēja izbļaustīties par "labo saimnieku".
:/
Domes pozīcija un braucamais kapos. Interesanti.
Sarma
Kā parasti-steiga. Lai ne čiku, ne grabu. Vai vienīgais mērķis jau kuru reizi atkal ir savējo kabatu satura papildināšana. Šajā kvartālā nedzīvo vairāk par 2000 cilvēku. Vai tiešām nav iespējas apturēt šo kremļa čekistu pakalpiņu. Viņa cinisms jau pārsniedz visas robežas un nu jau runa nav par "a, daivai, ka" vai īsti krievu stilā rupju lamāšanos RD.
Es
Nu tad jau visi brauks ari uz kapiem, pie Berzkroga ari nepartraukti ir avarijas, jo cels iet pari veciem kapiem. Ka Usakovam ar pratu? Ari Irija uz Tuam Road ir visu laiku avarijas un ari izradas, ka cels ir uzbuvets pari veciem kapiem. Nu vel vieniga ceriba parkaisit cukuru pari tam cela posmam, kur sakas kapi un kur beidzas kapi, lai nebutu avariju.
> Es
Kaplē tālāk savas zemenes īrijā un beidz stulbības runāt. Ja tev nepielec, tad pačukstēšu priekšā, ka VISUR ir cilvēku mirstīgās atliekas apakšā, kas tur jau krājušās tūkstošiem un desmitiem tūkstošu gadu. Tak visu laiku Rīgā kaut ko būvējot tiek atrasti cilvēku kauli, nepārtraukti.
Zintnieks
Ar kadiķa zariem izsvēpēs tos garus un būs labi.
Vai
tad nav zināms, kas tie ir? /Ar «Saskaņas» un «Gods kalpot Rīgai» deputātu utt./
Anda Zahovska
Publiceet to 34 negeelu vaardus,kuri balsoja par.
es te
urlakovi
Ej nosities ap sienu - beidzot putina pakalpiņam ušakovam izdevies kāds jēdzīgs projekts, bet protams, ka atkal pat to ir jānoķengā.
polis
varu tikai iedomāties histēriju, protesta mītiņus un rossija TV reportāžas no notikumu vietas, ja tramvaju būvētu opozīcijas partijas un sliedes "tikai skartu" turpat otrā pusē esošo pareizticīgo kapsētu un piemenekli sarkanarmiešiem. jau kuro reizi esi nožēlojams, nil.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti