Šī akcija ik gadu notiek 1. maijā, un bieži vien ir izpelnījusies nosodošu attieksmi no autovadītāju puses. Arī policija pirmdien aicināja velosipēdistus tomēr ievērot ceļu satiksmes noteikumus.
15. entuziastu brauciena mērķis ir atgādināt politiķiem par veloinfrastruktūras jautājumu risināšanu galvaspilsētā.
Plānots, ka masveida velobraukšanā piedalīsies apmēram 4000 cilvēku.
Par brauciena maršrutiem un mērķiem stāsta viens no pasākuma dalībniekiem Māris Jonovs.
“Tāpat kā visā pasaulē ir pievērst uzmanību velo infrastruktūras principā neesamībai Rīgā. Citur varbūt ir, bet ir slikta. Tad Rīgā viņas vairāk nav nekā ir un tā ir nopietna problēma, tā ir problēma, kuras dēļ daudzi cilvēki ikdienā izvēlas nepārvietoties ar divriteni, bet sēž mašīnās un izraisa sastrēgumus. Jā, atgādināt par to, ka mēs esam, ka mūs ir daudz,” klāsta Jonovs.
Arī paši velosipēdisti stāsta, ka braukt pa Rīgu ar velosipēdu daudzos gadījumos nav droši. “Tur, kur uztaisīja veloceliņus tur var [braukt]. Bet pa lielākām ielām vai arī Ziepniekkalnā nav droši. Ja ietves ir pilnas un pa brauktuvi brauc mašīnas, tad varētu braukt pa brauktuves malu, bet ir baigās bedres,” stāsta Rūta.
Starp pasākuma dalībniekiem netrūkst arī ģimenes ar bērniem. Par to vai bērnus laist uz skolu ar velosipēdu, vecāku viedokļi dalās. Piemēram, Ingrīdas bērnam uz skolu jādodas vien 200 metri. Taču, ja skola būtu tālāk, tad bērnu uz to ar velosipēdu nelaistu. Tikmēr Jānis stāsta, ka infrastruktūrā nekas nemainīsies, tāpēc “pāris reizes ar viņu [bērnu] aizbraukšu, izdomāšu maršrutu un uz priekšu”.
Valsts policija atzīst, ka neatbilstoša infrastruktūra ir būtiska satiksmes drošības jomas problēma. Tomēr likumsargi uzsver, nereti šī pasākuma dalībnieki klaji pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, raisot konfliktus ar pārējiem satiksmes dalībniekiem. Policija aicina tos velosipēdistus, kuri piedalīsies “Kritiskajā masā”, ievērot visas ceļu satiksmes noteikumu prasības un rūpīgi izvērtēt, vai dalība šajā pasākumā veicinās mērķa – drošas pilsētvides velosipēdistiem – sasniegšanu.