Ogrēnetim Iļjam vadītāja apliecība ir vien nedēļu. Savas braukšanas prasmes viņš apguvis ne vien uz autoceļiem, bet devies arī uz ledus, jo uzskata - zināšanas, kā rīkoties nestandarta situācijā uz ceļa, esot aktuālas. Protams, kā jau jaunam cilvēkam, arī adrenalīns, braucot uz ledus, viņam nav sveša lieta. Iļja atklāti atzīst, ka, braucot pa ledu, esot bail un visu laiku neatstāj doma - kas notiks, ja nu pēkšņi ledus lūst?
Latvijā nav likuma, kas aizliegtu braukt ar auto pa aizsalušu ūdenstilpi. Ļaut vai neļaut, tas atstāts katras konkrētās pašvaldības vai privātīpašnieka ziņā. Piemēram, Ogrē aso izjūtu cienītāji savam hobijam izvēlējušies Ikšķiles novada teritorijā ietilpstošo Dubkalna karjeru, tomēr šāda braukšana uz dabas parka "Ogres Zilie kalni" teritorijā esošā karjera ir sodāma.
Pašvaldības policijas pārstāvis Ilgonis Babris norāda, ka par šādu vizināšanos paredzēta atbildība administratīvo pārkāpumu kodeksā. Kompleksa „Zilie kalni” pārstāvis Armands Pivors stāsta, ka šogad ne reizi vien nācies ne reizi vien atgādināt par valdības noteikumiem tiem, kuri izmanto aizsalušo ūdenstilpi ātrai braukšanai un sānslīžu manevriem jeb driftēšanai.
Pivors arī saka - ja jau autovadītāji tikai uzbrauktu uz ezera un pamodelētu bīstamas situācijas, tad varētu „pievērt acis”, bet visbiežāk pēc šādas braukšanas uz ledus paliek dažādi svešķermeņi - gan vecas riepas, ar ko izveidota trase, gan dažādi krāmi, kam mašīnā vairs nav vietas. Pēc tam, kad Dubkalna karjerā vairākas reizes paviesojusies pašvaldības policija, aso izjūtu ķērēju skaits samazinājies, bet tiem, kuri turpina to darīt, policija atgādina - Ministru kabineta noteikumi par šāda hobiju ļauj uzlikt sodu līdz 140 eiro. Ja pārkāpums izdarīts atkārtoti, pat līdz 350 eiro.