Liktenīgajā 22.marta rītā vilciens ar aptuveni 5,5 megatonu smagu kravas sastāvu devās uz Ventspili. Ieraugot, ka dzelzceļa pārbrauktuvi Stendē šķērso vieglā automašīna, mašīnists uzsāka pēkšņo bremzēšanu, un viņa palīgs deva nepārtrauktu skaņas signālu. Taču tas nespēja savlaicīgi apturēt ne vilcienu, ne arī likt apstāties 1993. gadā dzimušai autovadītājai.
“Latvijas Dzelzceļa” preses sekretārs Māris Ozols stāstīja, ka vilciena ātrums tajā brīdī bija 48 kilometri stundā, un automašīnu „Opel”, kas tuvojās lielā ātrumā, viņš pamanīja aptuveni 50 līdz 70 metrus pirms pārbrauktuves. Apstāšanās ceļš bija 520 metri.
Pārbrauktuve Stendē ir aprīkota ar novērošanas kamerām, kurās arī redzama sadursme, tomēr ieraksti tiek izmantoti izmeklēšanas vajadzībām un netiek publiskoti. Sadursmē, kura notika ap pulksten 4:30. Dzīvību zaudēja divi cilvēki. Zināms, ka mašīnā bija jaunieši no Kuldīgas un Aizputes.
Policijas Kurzemes pārvaldes vecākā speciāliste Signe Šteinberga stāstīja, ka ir uzsākts kriminālprocess, lai noskaidrotu visus apstākļus, tiks noskaidrots, vai automašīnas vadītāja un arī cietušie ir bijuši alkohola ietekmē, kāds ir bijis braukšanas ātrums, uzklausīs arī liecinieku liecības.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Talsu daļas vada komandieris norādīja, ka pēc vilciena un automašīnas sadursmes izdzīvojušie trīs jaunieši pašu spēkiem varēja izkāpt no transportlīdzekļa un viņus nogādāja slimnīcā, kur sniegta nepieciešamā palīdzība. Glābšanas darbi ilga aptuveni 45 minūtes.
VUGD vada komandieris Vilnis Donis stāstīja, ka griešanas instrumenti nebija nepieciešami. „Vienkārši atvienoja mašīnai akumulatora klemmes un konstatēja, ka vairāk cietušo nav, sadursme ir notikusi, un bīstamības nekāda apkārtējiem nenotiek. Šo mašīnu evakuēja evakuators, un notikums bija slēgts,” pastāstīja Donis.
Pārbrauktuve Stendē nav aprīkota ar papildus barjerām drošībai. Par vilciena tuvošanos brīdina sarkanais gaismas signāls. Tomēr pārgalvīgos autovadītājus neatturot arī barjeras. Pārgalvīgi uz dzelzceļa ir arī gājēji. Pēc kopējās statistikas rādītājiem pēdējo piecu gadu laikā satiksmes negadījumos, šķērsojot dzelzceļa pārbrauktuvi, cietuši vairāk nekā 200 cilvēku.