Salacgrīvas tiltu piedāvā pārbūvēt par nepilniem 15 miljoniem eiro

Iepirkumā par Salacgrīvas tilta pārbūvi uzvarējusi piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kas būvdarbus piedāvājusi veikt par nepilniem 15 miljoniem eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" izsludinātājā konkursā par Salacgrīvas tilta pārbūvi tika saņemti divi piedāvājumi, otru iesniedza SIA "ACBR" par summu 15 421 111,11 eiro (bez PVN).

Iepirkuma komisija nolēmusi, ka līgumu par tilta pār Salacu pārbūvi uz valsts galvenā autoceļa Rīga–Ainaži (A1) slēgs ar "NB&Tilts", kuras piedāvājums bija saimnieciski visizdevīgākais, kā arī ar zemāko piedāvāto cenu – 14 971 552,94 eiro (bez PVN). Piegādātāju apvienību veido uzņēmumi SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts".

Līgumu ar izvēlēto pretendentu varēs slēgt, sākot no šā gada 4. aprīļa, kad beidzas nogaidīšanas termiņš lēmuma pārsūdzībai Iepirkumu uzraudzības birojā.

Lai līgumu varētu noslēgt, Ministru kabinetam arī jāpieņem lēmumi saistībā ar projekta finansējumu un īpašumtiesībām:

  • lai mazinātu administratīvo slogu būvniecības procesa laikā, kā arī būvniecība virzītos maksimāli ātri, jālemj par Limbažu novada pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma "Tilts pār Salacu Salacgrīvā" pārņemšanu valsts īpašumā;
  • jāizskata Satiksmes ministrijas informatīvais ziņojums "Par Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta 2023. gada projektu uzsaukuma finansējumu projekta "Tilta pār Salacu rekonstrukcija divējāda pielietojuma nodrošināšanai" ieviešanai un valsts budžeta līdzfinansējuma nodrošināšanu".

Tilts pār Salacu uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posms, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti. Tilta pārbūvei iegūts arī Eiropas Savienības Militārās mobilitātes fonda līdzfinansējums.

Limbažu novada pašvaldībā cer, ka tilta rekonstrukcijas darbi varētu sākties jau šajā pavasarī.

Būvdarbu laikā satiksme netiks apstādināta, jo tiks uzstādīts pagaidu tilts. Satiksmes ministrs ir paudis, ka tiltu vajadzētu uzbūvēt divu gadu laikā.

Būvniecības termiņus gan var ietekmēt tas, ka Salacas tilts atrodas "Natura 2000" teritorijā, tur ir pietiekami daudz liegumu, un tas nozīmē, ka jārēķinās, kad var vai nevar veikt kādus no darbiem.

KONTEKSTS:

Pērnā gada vasarā Salacgrīvā esošā Salacas tilta, kas ir daļa no starptautiskās nozīmes autoceļa "Via Baltica", sliktais tehniskais stāvoklis piesaistīja ne tikai vietējo, bet arī kaimiņvalstu uzmanību, Igaunijas Satiksmes departamentam lūdzot Latvijas kolēģus skaidrot situāciju.

Tilts pār Salacu ir jau cienījamā vecumā – teju 65 gadus vecs. Tam ir bijuši remonti, bet kapitālā remonta nav bijis. 2020. gada rudenī veiktā izpēte liecināja – vai nu nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai tilta lietošana jāierobežo. Tilts ir daļa no nozīmīgas tranzīta šosejas, kas ir svarīga arī šī brīža ģeopolitiskās situācijas ziņā, un, ņemot vērā valsts drošības aspektu, tilta pārbūves projekts tika iesniegts Militārās mobilitātes projektu konkursā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti