Dienas ziņas

Liepājas muzejs svin 100. dzimšanas dienu

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Baltkrievijā ražoto liftu maiņa notiek lēni

Baltkrievijā ražoto liftu maiņa notiek lēni

Liftu uzturēšana tehniskā kārtībā ir kārtīgs izaicinājums kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā. Teju visi vecie lifti namos, kuri būvēti Padomju Savienības laikā, ir Baltkrievijā ražoti. SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" pauž, ka ilgtermiņa atbilde būtu nomaiņa pret jauniem, Eiropā ražotiem, bet vien retajā daudzdzīvokļu ēkā iedzīvotāji to var atļauties. Tikmēr uzturētāji meklē citus risinājums.

ĪSUMĀ:

  • Vairums no "Rīgas namu pārvaldnieka" vairāk nekā 1300 liftiem – veci, padomju laika ražojumi.
  • Šie lifti pārsvarā ražoti Baltkrievijā, tagad detaļas tiem – uz jautājuma zīmes.
  • "Rīgas lifti": Var atjaunot pilnīgi visu liftu, bet atstāt veco kabīni.
  • Atjaunošanai detaļas nāk no Itālijas un Vācijas.
  • Atjaunot liftu izmaksā ap 20 000 eiro, jauns – aptuveni 60 000 eiro.
  • Tikmēr veco liftu remonts kļūst arvien dārgāks, detaļas jāgaida ievērojami ilgāk.

"Rīgas namu pārvaldnieks" atbildīgs par vairāk nekā 1300 liftiem. Vairums ir veci, skaļi un neomulīgi padomju mantojumi. Vajadzētu mainīt, bet viena lifta maiņa pret pilnīgi jaunu maksātu aptuveni 60 000 eiro. Un parasti namā ir vairāk nekā viens lifts.

"Vidējais lifts ir ražots Padomju Savienībā. Visbiežāk viņš ir ražots Baltkrievijā, Mogiļevas rūpnīcā," stāstīja SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" pārstāvis Krists Leiškalns.

Vēl dažus gadus pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā iedzīvotāji mēdza izvēlēties mainīt veco Baltkrievijas ražojumu pret jaunu Baltkrievijas ražojumu. Iemesls – nomaiņa salīdzinoši vienkārša un arī lētāka nekā Eiropas alternatīvas. Detaļu sagāde gan tagad ir ar jautājuma zīmi.

"Rīgas namu pārvaldnieks" pauda, ka ilgtermiņa atbilde būtu mainīt liftus pret jauniem. Bet tas rada vairākas problēmas. Piemēram, ja veco liftu maina pret jauno, tad ir jaunās prasības. Kaut vai, piemēram, durvju platums. Savukārt uzņēmums "Rīgas lifti" norādīja, ka ir alternatīvas – kaut vai atjaunot pilnīgi visu, bet atstāt veco kabīni.

Uzņēmums "Rīgas lifti", kurš nav saistīts ar Rīgas namu apsaimniekotāju, pauda, ka pacenšoties visam var atrast alternatīvas.

"Rīgas lifti" izrādīja arī tādu atjaunoto liftu – pēc skata kā vecais, bet patiesībā diezgan jauns.

"Šis ir lifta celšanas mehānisms, tā saucamā vinča ar motoru, ātruma ierobežotājs, lejā pie kabīnes atrodas spriegotāja ierīce," stāstīja SIA "Rīgas lifti" klientu apkalpošanas vadītājs Aigars Cunskis.

Šīs detaļas ražotas Itālijā, bet komponentes vadības stacijai – Vācijā.

"Visas komponentes pārsvarā vācu. No Krievijas un Baltkrievijas nenāk pilnīgi nekas," skaidroja Cunskis.

Modernizācija jeb Baltkrievijā ražoto detaļu nomaiņa pret Eiropas ražojumiem maksā aptuveni 20 000 eiro, jauns lifts ar projektēšanas darbiem maksātu aptuveni 60 000 eiro.

Līdzīgas summas piesauca arī "Rīgas namu pārvaldnieks", pieminot, ka veco liftu remonts kļūst arvien dārgāks un vairumā gadījumā tagad detaļas jāgaida ievērojami ilgāk no dažādiem ražotājiem dažādās valstīs.

"Ir atrastas alternatīvas piegādes Eiropā, Turcijā. Ir citas valstis, no kurām var saņemt detaļas un pielāgot šiem liftiem. Atšķirība ir tā, ir cita veida loģistika, nekā bija iepriekš ar Baltkrieviju, un ir arī atšķirība cenās," atzina SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" pārstāvis Krists Leiškalns.

Veco liftu uzturēšana palikšot tikai dārgāka, un jaunu ieviešanai vai visu atjaunošanai bez valsts finansējuma nevar iztikt. Par to jau runas esot sāktas, termiņu gan vēl neesot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti