Igaunijas autobraucēji sūdzas par sastrēgumiem uz Salacgrīvas tilta

Igaunijas Transporta pārvalde plāno vērsties pie Latvijas kolēģiem, lai izskatītu jautājumu par sastrēgumiem, kas veidojas uz nolietotā Salacgrīvas tilta, ziņo Igaunijas sabiedriskais medijs ERR.

Igaunija ir noraizējusies, ka sastrēgumu dēļ apgrūtināta satiksme pa "Via Baltica" šoseju, kas Igauniju savieno ar pārējām Baltijas valstīm un Poliju.

"Līdz pēdējam laikam mēs no transporta firmām nebijām saņēmuši sūdzības par "Via Baltica" caurlaidību. Transporta pārvalde lūgusi mūsu Latvijas kolēģiem vairāk informācijas," vēsta Igaunijas Klimata ministrijas pārstāve Jūlija Bergšteina.

Par nepieciešamību renovēt Salacgrīvas tiltu pār Salacas upi tiek runāts jau gadiem ilgi.

Salacas tilts būvēts pirms vairāk nekā 60 gadiem, tas gan ir remontēts un pielabots, bet kapitālā remonta nav bijis.

Vidēji diennaktī tiltu šķērso 5000 transportlīdzekļu, ļoti lielu daļu sastāda kravas automašīnas.

Drošības apsvērumu dēļ transportlīdzekļu kustība atļauta tikai pa vienu joslu, kustību regulē luksofors. Tādēļ pie tilta nereti veidojas sastrēgumi, it sevišķi vasarā, kad ir lielāka tūristu plūsma.

Liels sastrēgums bija gan uz Jāņiem, gan aizvadītās nedēļas nogalē, kad daudzi Latvijas un Lietuvas iedzīvotāji devās uz Kanādas mūzikas zvaigznes "The Weeknd" koncertu Tallinā.

Eksperti spriež, ka izdevīgāk būtu nevis labot esošo tiltu, bet būvēt jaunu.

Limbažu novada pašvaldības priekšsēdētājs Dagnis Straubergs (Latvijas Reģionu apvienība) jūnijā Latvijas Televīzijai stāstīja, ka šobrīd jau būtu jāsludina būvniecības konkurss, lai gada beigās tilta būvniecība varētu sākties. Pats būvēšanas process varētu aizņemt pusotru gadu.

Patlaban projekts ir pabeigts, un cerības tiek liktas uz Eiropas Savienības naudu militārai mobilitātei.

Limbažu novada laikraksts "Auseklis" tikmēr vēsta, ka Salacgrīvas pašvaldība plāno ieguldīt aptuveni 6000 eiro viedo luksoforu iegādē, lai efektīvāk regulētu satiksmi pār tiltu.

Salacgrīvas apvienības pārvaldes vadītājs Andris Zunde laikrakstam stāsta, ka luksofori būs aprīkoti ar sensoriem, kas novērtēs satiksmes plūsmu un atbilstoši tai noteiks, cik ilgi degs sarkanais, cik zaļais signāls. Piemēram, ja vienā tilta pusē automašīnu nav, bet otrā sastājusies rinda, zaļais degs ilgāk, ļaujot mašīnām aizbraukt.

"Tā kā luksofori nav lēti, to neizdarījām ātrāk, bet nu jau mērs ir pilns gan iedzīvotājiem, gan pašvaldībai," atzina Zunde.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti