Dienas ziņas

Kaņepju dižozols – gada koks Latvijā

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Beidzies jauniešu ideju konkurss par labsajūtu skolā

Noslēdzies Baltijas valstu jauniešu ideju konkurss par labsajūtu skolā

Lai noskaidrotu labākās idejas, kā uzlabot labsajūtu skolā, trešdien, 13. decembrī, Rīgā pulcējās 15 jauniešu komandas no visām Baltijas valstīm. Pasākuma nolūks – aicināt jauniešus saskatīt un risināt problēmas sev apkārt. Šā gada tēma – labsajūta skolā, kādi ir tās izaicinājumi un iespējamie risinājumi.

Aplikācija, kura piedāvā grāmatas, lekcijas un padomus skolēniem, kas cieš no vardarbības, kāpnes skolā, kur katrs pakāpiens atskaņo noti, kā arī atpūtas zona ar masāžas krēslu, kas aprīkots ar audio austiņām. Tās ir dažas no projekta "Solve for Tomorrow" jauniešu idejām, kuras šodien prezentēja piecas labākās komandas no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas.

Liela daļa ideju ir par rūpēm par mentālo veselību, stresa mazināšanu un laika plānošanu, jo tie, pēc skolēnu domām, ir galvenie izaicinājumi skolās.

"Mēs plānojam mūsu skolā izveidot studiju, kur skolēniem ierakstīt mūziku un darīt citas lietas. Arī skolotāji varētu izmantot studiju, un tas kopumā sniegtu lielu ieguldījumu mūsu skolas emocionālajā un fiziskajā labsajūtā," sacīja komandas "Concrete Junglers" pārstāvis Emilis Slabada no Lietuvas.

"Mūsu ideja bija sevis pilnveidošanas aplikācija, kas vērsta uz skolēniem. Viņi varētu izveidot rutīnas, sakārtot uzdevumus un skatīties lekcijas par stresu, miegu un laika plānošanu," klāstīja komandas "ElaPro" pārstāvis Kaurs Nellis no Igaunijas.

"Mūsu ideja ir radīt aplikāciju "DoDaily", kas skolēniem reizi dienā izsūta izaicinājumu, uzdevumu, kas ir jāizpilda, un tad skolēni krāj punktus un tādējādi rodas lielāka motivācija iet uz skolu, būt aktīvam, komunicēt un tamlīdzīgi," norādīja komandas "pieci-kiwi" pārstāve Laime Melne no Latvijas.

Šogad uzvarēja Igaunijas komanda "BeePeace". Viņu ideja bija par aplikāciju, kur sazinās skolas personāls un skolēni par dažādām tēmām, bet arī var anonīmi ziņot par vardarbību skolā.

Otro vietu ieguva komanda "Insert name here" no Lietuvas ar ideju par tīmekļa vietni, kurā mācīties, izmantojot videospēles. Trešajā vietā ierindojās Latvijas komanda "vk_tech", kuru plāns ir skolu gaiteņos ieviest dažādas spēles, izmantojot projektorus.

"Es domāju, ka šis konkurss parāda, cik gudri un oriģināli un iejūtīgi ir mūsu skolēni. Tas arī parāda, ka mums ir gaiša nākotne, jo viņiem ir daudz ideju un viņi saprot problēmas, kas pasaulē rodas," vērtēja projekta "Solve for Tomorrow" vadītāja Baltijā Egle Tamelīte.

Projekta mērķis ir veicināt skolēnu pašizglītošanos dabaszinātnēs, tehnoloģijās, inženierzinātnēs un matemātikā. Konkurss Baltijā risinās trešo reizi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti