Rīgā sāks vērienīgu Mūkusalas ielas krasta promenādes pārbūvi

Šonedēļ sāks vērienīgu Rīgas investīciju projektu pilsētas infrastruktūras atjaunošanai – Mūkusalas ielas krastmalas rekonstrukciju 2,3 kilometru garumā un labiekārtotas promenādes izbūvi, kas izmaksās aptuveni 20 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), paziņojumā medijiem informēja Rīgas dome. Būvdarbi ceļu satiksmi būtiski neietekmēšot.

ĪSUMĀ:

  • Decembrī sāks Mūkusalas krastmalas pārbūvi 2,3 km garumā.
  • Promenādes pārbūvi plāno pabeigt līdz 2025. gada novembra beigām, izmaksas – apmēram 20 miljoni eiro bez PVN.
  • Dome grib Mūkusalas ielas krastmalu padarīt par iecienītu atpūtas vietu.
  • Plāno izbūvēt drošu gājēju un veloinfrastruktūru, gājēju pāreju zem Akmens tilta.
  • Pirmais un sarežģītākais būvdarbu posms krastmalas nostiprināšana.
  • Krastmalas stiprinājumi izbūvēti 1961. gadā, un daļa ir sliktā un pat kritiskā stāvoklī. Izbūvēs mūsdienīgu promenādi ar pontoniem ūdenī un skatu laukumu.
  • Būvdarbi ceļu satiksmi būtiski neietekmēs, vietām ierobežos gājēju un velobraucēju kustību.   

Būvdarbu laikā paredzēts nostiprināt Daugavas krastmalu, izbūvēt drošu gājēju un veloinfrastruktūru, tajā skaitā gājēju pārejas tiltu zem Akmens tilta, atjaunot inženierkomunikācijas, labiekārtot vidi.

Promenādes pārbūvi plānots pabeigt līdz 2025. gada novembra beigām.

Viens no pašvaldības mērķiem, pārbūvējot Mūkusalas krasta promenādi, ir attīstīt Daugavas krastmalu kā iecienītu iedzīvotāju atpūtas vietu.  

Pirmais un sarežģītākais būvdarbu posms krastmalas nostiprināšana

Pārbūve plānota Mūkusalas ielas krastmalā 2,3 kilometru garumā – no tilta pār Bieķeņgrāvi jeb Mūkusalas apļa līdz Akmens tiltam.

Decembrī uzsāks nozīmīgāko un tehniski sarežģītāko projekta posmu – krastmalas nostiprināšanu, būvdarbi notiks gan uz sauszemes, gan ūdens daļā.

Viens no pirmajiem darbiem būs esošo margu demontāža. Tās nogādās būvnieka novietnē padomju simbolikas noņemšanai, savukārt to margu daļu, ko plānots saglabāt, atjaunos.

Krasta aizsargkonstrukcijā ūdens ir atstājis izskalojumus un dažāda veida bojājumus, tādēļ paredzēts stiprināt promenādes pamatus, atjaunot hidrobūves konstrukcijas, stiprinājumus, margas un citus elementus.

Tāpat plānots izbūvēt jaunu rievsienu posmā starp Akmens un Dzelzceļa tiltu, tā pasargājot krastmalu no ūdens izskalojumiem. Paralēli notiks inženierkomunikāciju – ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu, vājstrāvas tīklu, ielu apgaismojuma – pārbūve.

Mūkusalas ielas krastmala izbūvēta pirms 62 gadiem un ir kritiskā stāvoklī 

Lai gan Mūkusalas ielas krastmalas teritorija ir vieta ar skaistu skatu uz Daugavu, līdz šim tās potenciāls nav izmantots un tā nav kļuvusi par iedzīvotāju iecienītu atpūtas vietu, norādīja Rīgas dome.

Mūkusalas ielas krastmala ir fiziski un morāli novecojusi, to šķērso novecojis gājēju ceļš ar bojātu segumu, bez jebkādiem labiekārtojuma elementiem.

Teritorija ir vienmuļa, rīdzinieki tur neuzturas un šķērso krastmalu, tikai pārvietojoties.

Krastmalu norobežo aptuveni 60 gadus vecas margas ar elementiem, kuros attēloti padomju laika simboli. Krastmalas stiprinājumi izbūvēti 1961. gadā, un ekspertīzē secināts, ka to kopējais nolietojums ir vidēji 70%.

Tie ir sliktā un pat kritiskā stāvoklī, kas tuvāko gadu laikā var izraisīt bīstamus krastmalas bojājumus un iegruvumus.

Izbūvēs mūsdienīgu promenādi ar pontoniem ūdenī un skatu laukumu

Būvdarbu laikā paredzēts izbūvēt pandusus, ūdenī peldošus pontonus un skatu laukumu Daugavā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem piekļuvi ūdenstilpei un iespēju īslaicīgi novietot kuģošanas līdzekļus – laivas.

Kopumā paredzēts izbūvēt pontonus trīs vietās.

Pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas plānots izbūvēt 1950 kvadrātmetru lielu dzelzsbetona skatu laukumu, kur iedzīvotāji un tūristi varēs atpūsties un baudīt skatu uz Vecrīgu. Pontoni būs pieejami iedzīvotājiem visos gadalaikos.

Mūkusalas promenādes zaļajā zonā izveidos gājēju un veloinfrastruktūru ar nodrošinātām vides pieejamības prasībām. Visā promenādes garumā paredzēts izbūvēt energoefektīvu apgaismojumu, padarot šo vietu pievilcīgāku un drošāku arī diennakts tumšajā laikā.

Lai gājējiem būtu ērti nokļūt no Mūkusalas promenādes uz AB dambi, zem Akmens tilta paredzēts papildus izbūvēt jaunu pārejas tiltu gājējiem, kā arī atjaunot esošo gājēju ietvi, padarot ceļu drošāku.

Būvdarbi ceļu satiksmi būtiski neietekmēs

Būvdarbu laikā nav paredzēts ieviest būtiskus satiksmes ierobežojumus, jo lielākā daļa būvdarbu notiks Mūkusalas ielas zaļajā zonā – no brauktuves malas līdz Daugavai.

Projekta ietvaros paredzami lokāli satiksmes ierobežojumi, kas var skart brauktuves daļu, piemēram, izbūvējot inženierkomunikāciju pieslēgumu vietas, gājēju pārejas un autobusu pieturvietas, pārbūvējot esošos stāvlaukumus un sakārtojot zaļās zonas, kas atdala Mūkusalas ielas brauktuves kustību virzienus.

Iedzīvotājiem jāņem vērā, ka būvdarbu zonu norobežos, ierobežojot gājēju un velobraucēju kustību. 

Kopējais Mūkusalas ielas krastmalas nostiprināšanai un saistītās infrastruktūras būvniecībai plānotais finansējums ir aptuveni 20 miljoni eiro bez PVN, būvdarbus veiks SIA "Tilts". 85% no izmaksām finansēs ar Valsts kases aizdevumu, bet 15% ir Rīgas pašvaldības finansējums.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti