Sāk pirmā «Rail Baltica» tilta balsta izbūvi Daugavā

Turpinot "Rail Baltica" tilta pār Daugavu izbūvi Rīgā, martā sākti pirmā balsta būvniecības darbi upē. Balsta konstrukcijas izbūve notiks no baržas, izmantojot īpašu aprīkojumu, kā arī pirmajā darbu posmā, rievsienu konstrukcijas izbūvē, iesaistot ūdenslīdējus, informēja būvnieki "Bererix".

Marta vidū uzsākti gultnes tīrīšanas darbi tilta balsta zonā. Daugavā joprojām atrodas pēc kara izbūvētā pagaidu tilta konstrukcijas, tāpat atrodami arī dažādi citi nogrimuši elementi.

Pirmais tilta balsts Daugavā tiks būvēts no baržas – būvnieks izbūvēs taisnstūra formas rievsienas konstrukcijas vienlaikus ar pāļu urbšanu, kas sasniegs dolomīta slāni. Pēc tam upes gultnē starp rievsienām tiks izbūvēta masīvplātne, lai novērstu ūdens spiedienu uz betonējamo režģogu.

Nākamais darba posms būs sausas vides radīšana balsta izbūves telpā. Ūdeni atsūknēs, izmantojot īpašu ekipējumu un ūdens sūkņus. Pēc tā izbūves uzsāks arī paša balsta izbūvi. Kopumā šos darbus plānots paveikt līdz rudens sākumam.

Attālums starp jauno un esošu dzelzceļa tiltu būs robežās no 5 līdz 10 metriem.

Lai nodrošinātu esošā tilta konstrukciju stabilitāti būvniecības laikā, arī šajā "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla daļā "Bererix" ir uzstādījis monitoringa sistēmu – sensorus, kuri automatizēti 24 stundas diennaktī monitorē esošā tilta galvenās nesošās konstrukcijas un informē par kustībām vai vibrācijām, kas var rasties būvniecības darbu laikā.

Pirms darbu uzsākšanas notika kompleksa ģeotehniskā Daugavas izpēte projekta zonā – ar dažādu ārvalstu speciālistu iesaisti notika upes gultnes uzmērīšana, gan ūdens plūsmas un ledus monitorēšana dažādos gadalaikos. Ņemta vērā arī Rīgas hidroelektrostacijas darbība un ūdens plūsmas potenciālā ietekme uz jaunā tilta konstrukcijām.

Ņemot vērā pilsētas vēsturi, jau projektēšanas laikā notika nesprāgušās munīcijas izpēte, ko turpinās arī tilta izbūves laikā.

Būvniecības darbi netraucēs brīvai kuģu un laivu kustībai Daugavā citu laidumu navigācijas zonās, taču tā tiks ierobežota jaunā tilta balsta izbūves zonā.

"Rail Baltica" dzelzceļa tilts pār Daugavu būs aptuveni vienu kilometru garš ar diviem Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) ceļiem.

Tiltam paredzēta arī gājēju un velobraucēju kustībai piemērota josla ar vairākām pieejām.

Jaunais tilts sāksies pie Lastādijas ielas, šķērsos Daugavu, Zaķusalu, Mazo Daugavu, un beigsies pie Mūkusalas ielas. Eiropas mērogā tilts ir diezgan unikāls, jo, ievērojot dzelzceļa slodzes un projekta tehniskos risinājumus, laidumu konstrukcijas augstums ir salīdzinoši mazs pret tā garumu, norādīja būvnieki.

 KONTEKSTS: 

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem, bet daļai būs jāmeklē citi avoti.

Dzelzceļa līnijai "Rail Baltica" jābūt pabeigtai līdz 2030. gadam.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti