Dienas ziņas

Daļa Ukrainas bēgļu izvēlas dzīvot Latvijā

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Ceļu uzturēšanai šogad tērēs mazāk naudas

Ceļu uzturēšanai šogad tērēs mazāk naudas nekā pērn

Uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi" šogad ceļu uzturēšanas ziemas darbiem plāno tērēt par aptuveni trešdaļu mazāku finansējumu nekā pērn. Ja ar šo summu nepietiks, finansējums tiks pārdalīts no vasaras darbiem paredzētā. Arī pašvaldības iepirkumus ir veikušas, taču pilnīgi visu ceļu uzturēšanai nepietiks.  

Liepājā cer uz saudzīgāku ziemu

Liepājā par ielu uzturēšanu ziemas sezonā jau astoto gadu rūpēsies SIA "Vizii Urban", kas šīs funkcijas veic arī Rīgā, Jūrmalā, Rēzeknē, Tukumā, Bauskā un Siguldā. Kopumā ielu kaisīšanai uzņēmums iegādājies apmēram 15 000 tonnu sāls, no kurām Liepājā izmantos aptuveni 1000 tonnu.

Sāli uzņēmums pamatā pērk Ēģiptē, bet atsevišķos gadījumos – arī Vācijā. 

No šīm valstīm importētā sāls ir par 50%–70% dārgāka nekā iepriekš no agresorvalstīm Krievijas un Baltkrievijas iepirktā.

"Šobrīd iepērkam atkarībā no vietas, vidēji varētu teikt, par 60 līdz 70 eiro tonnā. Ja runājam par baltkrievu sāli iepriekš, tad bija 40 eiro," cenu atšķirības ieskicēja SIA "Vizii Urban" valdes loceklis Ģirts Baltrums.

Ziemas dienesta diennakts dežūrās Liepājā uzņēmums šoziem iesaistīs 13 tehnikas vienības. Pilsētas ielu brauktuvju ar 408 kilometru kopgarumu, kā arī laukumu kopšanai ziemā pilsēta ik gadu tērē aptuveni pusmiljonu eiro.

"Kopumā šis cipars un šīs izmaksas pa sezonām mainās atkarībā no vajadzības, šobrīd budžetā iezīmētā summa ir tuvu pie piecsimt tūkstošiem. Protams, mēs ceram, ka šī summa tiks apgūta mazākā apjomā un ziema būs saudzīgāka pret mums," atzina Liepājas Komunālās pārvaldes vadītāja pienākumu izpildītājs Mārtiņš Jākobsons.

Dienvidkurzemes novadā nokaisīt visus ceļus nevar atļauties

Dienvidkurzemes novadā pašvaldības ceļu kopgarums ir aptuveni 2000 kilometru. Laikapstākļi, kā jau novadā, kurā piejūras klimats mijas ar kontinentālo, ziemas sezonā ir ļoti atšķirīgi.

Novads pirms šīs sezonas iegādājies 24 tonnas sāls par 138 eiro tonnā plus pievienotās vērtības nodoklis.

"Vairāk kaisa pilsētās un ciemu centros un autobusu pieturās, kur jāgriežas riņķī vai arī, kur ir kalni, dzelzceļa pārbrauktuves.

Jo kaisīt pilnvērtīgi visus 2000 kilometru, to mēs, protams, nevaram atļauties," atzina Dienvidkurzemes novada pašvaldības izpilddirektors Uldis Vārna.

Šogad "Latvijas Valsts ceļi" ziemas sezonai plāno tērēt mazāk nekā pērn

Latvijā kopumā šogad ziemas darbiem uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi" paredzējis tērēt krietni mazāk naudas nekā iepriekšējā sezonā, kad autoceļu uzturēšanai visā Latvijā izlietoti 42,3 miljoni eiro.

Šai ziemai paredzētā summa ir tikai 30,5 miljoni.

Tehnika un sāls, kas tiek iepirkta Ēģiptē un Marokā, valsts ceļu uzturēšanai esot sarūpēta pietiekamā daudzumā.

"Šajā ziemas sezonā plānots, ka varam iesaistīt vairāk nekā 600 dažādas tehnikas vienības, no tām Kurzemes reģionā 153 tehnikas vienības. Tehnikas skaits ir līdzvērtīgs iepriekšējai ziemas sezonai. Savukārt sāls noliktavās ir sagādāta vairāk nekā 58 tūkstoši tonnu," sacīja A/S "Latvijas Autoceļu uzturētājs" pārstāve Sigita Paula.

"Latvijas Valsts ceļi" skaidro, ka finansējums valsts ceļu uzturēšanai tiek piešķirts gadam. Plānojot darbus, laikapstākļi nav prognozējami, un, ja ziemas laikā tiek konstatēts, ka uzturēšanai ar ieplānoto nepietiek, finansējums tiek pārdalīts no vasaras uzturēšanai paredzētā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti