Mazumtirdzniecības apgrozījums janvārī – par 15,6% lielāks nekā pirms gada

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Mazumtirdzniecības apgrozījums 2022. gada janvārī, salīdzinot ar 2021. gada janvāri, pieaudzis par 15,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 33,1%, autodegvielas – palielinājās par 2,1%.

CSP skaidroja, ka mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums 2022. gada janvārī ir sasniegts, galvenokārt, pieaugot nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjomam, jo samazinājās stingrie tirdzniecības ierobežojumi salīdzinājumā ar iepriekšējā gada janvāri. Salīdzinot ar 2020. gada janvāri pirms pandēmijas, apgrozījuma pieaugums ir 4,7%.

Salīdzinot ar 2021. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (2,3 reizes), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 71,9%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 63,8%). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,1%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 25,6%.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Mēneša laikā 0,3% pieaugums

2022. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,3%, autodegvielas mazumtirdzniecība palika nemainīga.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 20,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,3%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,5%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 25%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 2,5%).

2022. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 18,9%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti