Jēdziens “kombinētais transports”, vienkāršā valodā runājot, nozīmē to, ka puspiekabes, ko parasti uz galamērķi velk kravas furgons, vismaz daļā maršruta tiek pārvadātas uz īpašām vilcienu platformām.
Izmaksu ziņā kravas īpašniekam šāds pārvadājumu veids būšot līdzīgs kā tradicionālie autopārvadājumi, bet atkritīs raizes par autoceļu nodevām, degvielas cenām un šoferu trūkumu. Turklāt tas būšot autoceļiem un videi draudzīgāks risinājums.
“Dzelzceļa transports ir ekoloģiski tīrāks. Tas visiem ir zināms. Tai pašā laikā mēs, pirmkārt, atslogojam autoceļus, otrkārt, sarežģīta situācija darbaspēka jomā, trūkst šoferu,” norādīja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Lai uzsvērtu pakalpojuma ekoloģiskumu, tas nokristīts “Zaļā pārmija”. Sākotnēji puspiekabes tiks pārvadātas maršrutos no Rīgas uz Liepājas un Ventspils ostām, no kurienes tās ar prāmi “Stena Line” dosies tālāk dotos uz Vāciju vai Skandināvijas valstīm. Nākotnē plānots maršrutu klāstu papildināt.
“Ja skatās ilglaicīgi, tad distanci, kas šobrīd ir Rīga–Ventspils, Rīga–Liepāja, tai būtu jābūt garākai. Jādomā par šī koncepta attīstību vai nu uz austrumiem, vai nu ziemeļu virzienā,” norādīja prāmju operatora “Stena Line” komercdirektors Oskars Osis.
Pērn šāds caur Liepājas ostu pirmo reizi izmēģināts kravas automašīnas treileri transportēt, izmantojot dzelzceļu, nevis autoceļu.
Šī pakalpojuma nodrošināšanai “Latvijas dzelzceļš” iegādājies vienu vilciena sastāvu ar 20 treileru pārvadāšanas platformām.
Ja projekts izrādīsies veiksmīgs, plānots iegādāties vēl vienu vai divus līdzīgus sastāvus.