Arī «Ludzas ATU» nonāk «Hansabuss» rokās; Igaunijas uzņēmums grasās turpināt ekspansiju

Pērnā gada nogalē Igaunijas uzņēmuma “Hansabuss” meitas uzņēmums Latvijā iegādājies SIA “Ludzas ATU”, kas nodrošināja autobusu pārvadājumus četros Latgales novados. Ludzas autopārvadātājs lēmumu pārdot uzņēmumu skaidro ar pieaugošo konkurenci un kvalitātes prasībām, ko maziem uzņēmumiem ir aizvien grūtāk nodrošināt. Tikmēr Igaunijas uzņēmums negrasās apstāties pie paveiktā.

Pērn lielākoties pasažieru pārvadātāji no Latgales cīnījās par Latvijas Autotransporta direkcijas izsludinātā konkursa par pasažieru pārvadājumiem reģionālajos maršrutos atcelšanu, uzskatot, ka noteiktās prasības, tostarp arī pieļaujamais autobusu vecums, daudziem uzņēmējiem nav izpildāmas.

Līdzšinējais “Ludzas ATU” īpašnieks Guntars Losevičs atklāj, ka uzņēmuma autobusu vidējais vecums pārsniedzis 25 gadus un tas esot piespiedis uzņēmumu meklēt risinājumu palikt pasažieru pārvadātāju tirgū.

“Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc tā reorganizācija tika veikta, vairāk attiecas uz 2020. gadu, kad paredzēti jauni konkursi, jauns iepirkums, paredzētas jaunas kvalitātes prasības.

Īsumā sakot, citi spēles noteikumi. Uzskatu, ka tādiem maziem uzņēmumiem kādi esam mēs, vieniem pašiem tur būs grūti vai pat neiespējami cīnīties,” saka Losevičs.

SIA “Ludzas ATU” galvenokārt apkalpoja autobusu maršrutus Ludzas pilsētā un novadā, kā arī sniedza čartera pārvadājumu pakalpojumus. Uzņēmumā nodarbināti 30 darbinieki. Vismaz pagaidām uzņēmuma darbībā īpaši nekas nemainās, atjaunots autobusu parks.

“Mūsu uzņēmums darbojas tāpat kā darbojies iepriekš, nekas nav mainījies, tiek saglabātas darbavietas darbiniekiem. Uzņēmums turpina strādāt ar nosaukumu “Ludzas Autotransporta uzņēmums,” norāda Losevičs, kurš arī pēc uzņēmuma īpašnieku maiņas saglabājis valdes locekļa amatu.

“Ludzas ATU” darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko “Hansabuss” īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā,

stāsta “Hansabuss” Latvijas nodaļas vadītājs Sergejs Vahnitskis.

“Pirms gada mēs nopirkām “Tukuma Auto”, pirms pusgada mēs nopirkām “Aips”, kas strādā Bauskā. Tāpat ar “Tukuma Auto” starpniecību mēs strādājam arī Saldū un Kuldīgā.

Mēs gatavojamies 2021. gadam, kad tiks atvērts Latvijas tirgus.

Tā, var teikt, būs tāda liela loterija, un mums ir ļoti svarīgi līdz šim laikam izveidot labu komandu ar pieredzi šajā tirgū,” plānus ieskicē Vahnitskis.

Saskaņā ar pušu vienošanos darījuma summa ir konfidenciāla. Rezultātā “Hansabuss” tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10%.

Runājot par ārzemju pasažieru pārvadātāju uzņēmumu ienākšanu Latvijas tirgū, pasažieru pārvadātāju asociācijas priekšsēdētājs Ivo Ošenieks atzīst, ka vietējiem pasažieru pārvadātājiem nav tādas kapacitātes, lai paplašinātos vai uzvarētu starptautiskā līmeņa konkursā nākotnē.

“Protams, ka apdraud ārzemju uzņēmumi, bet tur jau tad ir jāanalizē, kāpēc viņi šobrīd Latvijā ienāk. Vienkārši situācija ir tāda, ka ar šiem valsts taupības režīmiem attiecībā uz sabiedrisko transportu mūsu pārvadātājuzņēmumi ir tik tālu nodzīti, ka viņiem nav lieku resursu, lai viņi varētu paplašināties un pārņemt citus uzņēmumus,” pauž Ošenieks.

Savukārt Autotransporta direkcijā uzsver, ka uzņēmumu ienākšana citās valstīs ir ierasta prakse visā pasaulē. Arī Latvijas pasažieru pārvadātāji strādā kaimiņvalstīs.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti