Gada griezumā pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,9%, autodegvielas – palielinājās par 5,5%.
Salīdzinot ar 2022. gada jūniju, vislielākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 10%). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kuros pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 22,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 13,3%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,2%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,3%.
2023. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1%.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,4%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 2,8%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtisks apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,5%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,1%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,0%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 7,5%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 6,1%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,0%).
2023. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 0,6%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības (salīdzināmajās cenās):