Banka 62 reizes paaugstina konta apkalpošanas maksu Krievijas pilsonei ar mazo biznesu Latvijā

Krievijas pilsonei ar pastāvīgās uzturēšanās atļauju, kurai Latvijā vairāk nekā 30 gadus ir mazais bizness un kas nav saistīta ar starptautisko tirdzniecību, banka "Citadele" negaidīti paaugstinājusi konta apkalpošanas maksu, turklāt 62 reizes. Citas Latvijas bankas pēc ilgām pārbaudēm arī nevēlas atvērt kontu šai uzņēmējai, ziņo Rus.LSM.lv raidījums "Segodnja večerom" ("Сегодня вечером").

Marija Ribaka dzīvo Latvijā vairāk nekā 45 gadus. Viņa ir Krievijas pilsone, un viņai ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja. Precējusies ar latvieti. Vairāk nekā 30 gadus viņai te ir savs bizness. Kopš 2001. gada viņai pieder neliela kafejnīca Rīgā. Marijas firma bija ilggadēja bankas "Parex", vēlāk "Citadele" kliente. Un, lūk, nesen viņai paaugstināja maksu par konta apkalpošanu. No četriem līdz 250 eiro mēnesī.

"Uzmanīgi izanalizējuši manas transakcijas, tā viņi nolēma," viņa sacīja.

Marija pastāstīja, ka nosūtījusi bankai vēstuli ar lūgumu paskaidrot, kāds iemesls šādām izmaiņām, ņemot vērā, ka, pēc viņas teiktā, gandrīz 30 gadu laikā no bankas puses pret viņu nav bijis nekādu pretenziju.

"Neesmu saistīta ne ar kādām citām valstīm, visas firmas, ar kurām strādāju, atrodas Latvijā. Nekad neko neesmu pārkāpusi," teica Rus.LSM.lv raidījuma sarunbiedre.

Pēc Marijas sacītā, bankā viņai neviens neko nav paskaidrojis. Viņa devusies uz citām bankām. Sākušās ilgas viņas finansiālā stāvokļa pārbaudes.

"Man pieprasīja aizpildīt ļoti plašu anketu. Tajā bija jāatklāj arī, kādi ir mūsu dienas ieņēmumi, kam maksājam, piegādātāju saraksts, cik liels ir mēneša apgrozījums. Bija vajadzīgs izraksts no bankas "Citadele"," procesu aprakstīja Marija.

Pēc mēnesi ilgas viņas dokumentu izpētes Marija saņēma atteikumu. Uzņēmējai nācās vērsties maksājumu organizācijās ar Lietuvas kapitālu. Tur, pēc Marijas teiktā, konti tika atvērti bez problēmām, taču bija nianses. Piemēram, kafejnīcai vajadzīga skaidras naudas inkasācija, bet tādu pakalpojumu var nodrošināt ne visi.

Rus.LSM.lv lūdza komentāru bankai "Citadele".

"Banka "Citadele" katru gadījumu un situāciju izskata individuāli. Mēs aicinām klientu vērsties bankā, piezvanot klientu atbalsta centram, rakstot internetbankā vai pierakstoties uz pieņemšanu vienā no bankas filiālēm – mēs palīdzam katram klientam atrast piemērotāko risinājumu esošajā situācijā," atbildēja bankas pārstāvis Jānis Mūrnieks.

Arī iepriekš Rus.LSM.lv ar līdzīgām sūdzībām vērsušies Krievijas pilsoņi, taču tie bija uzņēmēji ar pagaidu uzturēšanās atļaujām un biznesu, kas saistīts ar starptautiskām transakcijām. Viņi arī saskārās ar augstu konta apkalpošanas maksu vai atteikumu atvērt kontu.

"Atbildu uzreiz.

Nav nekādu nostādņu Krievijas vai kādas citas valsts pilsoņu apkalpošanai. Ja runājam par cenām, tad katrai bankai ir sava politika. Un bez "lielā četrinieka" ir taču ļoti daudz lielisku banku, kas strādā mūsu valstī.

Un tās strādā pirmklasīgi," situāciju komentēja Finanšu nozares asociācijas valdes loceklis Jānis Brazovskis.

Viņš arī uzsvēra, ka tirgū ir daudz dažādu banku, kas strādā ar mazajiem uzņēmējiem, un tomēr ieteica Marijai atjaunot kontaktus ar banku "Citadele" un līdz galam tikt skaidrībā par situāciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti