Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no Rīgas lidostas

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas vai cita starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objekta un ieviesīs brauciena priekšapmaksas iespējas.

To paredz trešajā – galīgajā – lasījumā Saeimā trešdien, 27. martā, atbalstītie grozījumi Autopārvadājumu likumā.

ĪSUMĀ:

  • Saeima groza Autopārvadājumu likumu.
  • Tas paredz valdībai tiesības noteikt maksimālo tarifu braucieniem no lidostas.
  • Ieviesīs priekšapmaksas vaučeru braucienam no lidostas.
  • Lidosta varēs vairāk kontrolēt taksometrus, arī aizliegumu aģitēt par taksometru pakalpojumiem.
  • Būs arī stingrākas prasības automašīnām.
  • Kravas pārvadātāji ārpus Latvijas varēs strādāt no 18 gadu vecuma.

Braucieniem no lidostas – maksimālie tarifi

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītāja Skaidrīte Ābrama ("Progresīvie") iepriekš paziņojumā pauda, ka komisija izstrādājusi grozījumus, lai novērstu haosu, "kas saistīts ar lidostas "Rīga" taksometru pakalpojumiem, kur nereti brauciens uz Vecrīgu bija tuvu aviobiļetes cenai".

Likuma grozījumi paredz, ka turpmāk būs noteikts maksimālais tarifs braucienam ar taksometru no lidostas un ieviesta brauciena priekšapmaksas iespēja. 

Maksimālais tarifs attieksies uz ikvienu taksometru, kurš nodrošina pakalpojumu no lidostas.

Tarifa griestus un darbības zonas, kā arī maksimālo papildmaksu par braucienu noteiks Ministru kabinets.

Braucienu varēs iepriekš apmaksāt tiešsaistē vai klātienē lidostā. Lai strādātu speciālajā zonā lidostā, taksometram būs jānodrošina iespēja klientam norēķināties ar šādu iepriekš iegādātu brauciena vaučeru.

Satiksmes ministrija arī norādīja, ka grozījumi paredz lidostai plašākas iespējas ikdienā kontrolēt taksometrus tās teritorijā. Piemēram, vai netiek pārkāpts aizliegums aģitēt par taksometru pakalpojumu izmantošanu lidostas teritorijā. Tāpat grozījumi paredz, ka pašvaldību atbildīgie dienesti pastiprinās sadarbību kontroles nodrošināšanai.

Līdz nākamā gada aprīļa sākumam Satiksmes ministrijai jāsniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai izvērtējums par vienotā tarifa un vaučeru, kā arī kontroles sistēmas efektivitāti taksometru pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai Rīgas lidostā.

 Saeimas Tautsaimniecības komisijas pārstāvis Andris Kulbergs no "Apvienotā saraksta" skaidroja, ka "būs vienota cena lidostas taksometriem, vedot uz konkrētu zonu Rīgā. Taču problēma ir ar maksimālo papildcenu, kas vēl netika noteikta, bet par to Ministru kabineta noteikumiem jābūt izstrādātiem līdz vasarai. Bija pietiekami garas diskusijas, kādā veidā šis regulējums lidostā strādās, vai vaučeru sistēma atrisinās šo negodīgo taksometru praksi. Tāpēc komisija arī uzdeva līdz nākamā gada 31. martam ziņot, vai šis regulējums strādā, vai arī nepieciešami kādi citi grozījumi."

Atbildīgā komisija aicināja arī izvērtēt, cik pamatotas ir atšķirīgās prasības pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru un ar vieglo automobili. Tāpat ministrijai uzdots izvērtēt iespēju ieviest vienotu licencēšanas sistēmu taksometru nozarē un izstrādāt priekšlikumus ēnu ekonomikas mazināšanai.

Stingrākas prasības taksometru automašīnām

Informāciju par licences kartītes izsniegšanu vai anulēšanu plānošanas reģions vai valstspilsētas pašvaldība publicēs Ceļu satiksmes drošības direkcijas e-pakalpojumos. Ja pārvadātāja rīcībā vairāk nekā trīs mēnešus nebūs vieglā automobiļa, kuram izsniegta licence, to anulēs.

Izmaiņas noteic ierobežojumus tādu transportlīdzekļu izmantošanai pasažieru komercpārvadājumos, kuriem Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir uzlicis liegumu. Tāpat VID katru gadu Autotransporta direkcijai sniegs informāciju par licencēto pasažieru pārvadātāju uzņēmumos nodarbināto personu skaitu iepriekšējā gadā.

No 2027. gada 1. janvāra taksometru pārvadājumiem drīkstēs izmantot automašīnas, kuras pirmo reizi reģistrētas ne vēlāk kā 2009. gada 1. janvārī, tas ir – ne vecākas par 18 gadiem.

Grozījumi paredz ieviest arī jaunu oglekļa dioksīda izmešu maksimālā daudzuma aprēķina metodiku automašīnām, kas pirmo reizi reģistrētas pēc 2020. gada 31. decembra. Tā noteic, ka izmešu daudzums transportlīdzeklim ar ietilpību līdz septiņām sēdvietām nepārsniedz 180 gramus, bet ar ietilpību vairāk nekā septiņas sēdvietas – 240 gramus uz vienu kilometru. Iecerēts, ka tas veicinās videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu.

Kravas pārvadātāji ārpus Latvijas – no 18 gadu vecuma

Turpmāk kravas pārvadājumus ar C vai CE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja apliecību ar ierakstu "95. kods" ārpus Latvijas teritorijas varēs veikt no 18 gadu vecuma.  Tāpat no 18 gadiem varēs saņemt D1 (autobusu, kuru sēdvietu skaits, nepārsniedz 16 vietas un kuru garums nepārsniedz astoņus metrus) vadītāja un D1E kategorijas tiesības. Patlaban tās var iegūt no 21 gada vecuma.

Izmaiņas paredz administratīvo atbildību par kravas kabotāžas pārvadājumu un tahogrāfa izmantošanas prasību pārkāpumiem, transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas deklarācijas neiesniegšanu vai nepilnīgu aizpildīšanu, kā arī par prasībām neatbilstoša pārvadātāja, autovadītāja vai transportlīdzekļa piedāvāšanu tīmekļvietnē vai mobilajā aplikācijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti