Auto apdrošinātāji brīdina Latvijas spēkratu īpašniekus nepirkt OCTA no ārvalstu tirgotājiem

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) pēdējā laikā aizvien biežāk sastopas ar situācijām, kad Latvijā reģistrētu transportlīdzekļu īpašnieki nepārdomāti iegādājas obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polisi pie Latvijā nereģistrētām (visbiežāk Lietuvas) apdrošināšanas sabiedrībām, informēja LTAB.

Intervija ar LTAB pārstāvi Agri Daukšti
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Eiropas Savienības (ES) normatīvie akti paredz, ka katrai dalībvalstij jāatbild par tajā reģistrētajiem transportlīdzekļiem, tajā skaitā jānodrošina OCTA iegādes iespējas, attiecīgi, ja OCTA polise transportlīdzeklim, kas reģistrēts Latvijā, iegādāta pie Latvijā nereģistrēta apdrošinātāja, tā nav derīga, norādīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Atbilstoši OCTA direktīvai, katra dalībvalsts veic visus vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu to, ka civiltiesiskā atbildība par to transportlīdzekļu lietošanu, kas parasti atrodas tās teritorijā, ir apdrošināta. Tas nozīmē, ka, lai piedalītos ceļu satiksmē Latvijā un pārējās ES dalībvalstīs ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli, OCTA apdrošināšanas līgumu tam var noslēgt tikai pie apdrošinātājiem, kam ir tiesības sniegt OCTA apdrošināšanas pakalpojumus Latvijā. 

LTAB pārstāvis Agris Daukšte Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" stāstīja, ka pēdējā laikā auto apdrošinātāju birojs, salīdzinot ar citiem gadiem, biežāk saņem informāciju par to, ka Latvijā reģistrētu auto īpašnieki apdrošināšanas polises iegādājas kaimiņvalstīs.

"Polišu iegāde pie kaimiņvalstu apdrošinātājiem nav nekas jauns. Tomēr pirms gada tā situācija bija tāda, ka šie gadījumi bija viens, divi pa gadu. Taču šobrīd situācija ir tāda, ka tas ir viens divi gadījumi nedēļā. Kāpēc? Un pirmšķietami tas galvenais iemesls ir tajā, ka kontrole par OCTA spēkā esamību uz ceļiem ir intensīvāka, jo darbojas arvien vairāk vidējā ātruma mērīšanas iekārtu, kas fiksē visu transportlīdzekļu plūsmu, kas nobrauc gar šo radaru, un līdz ar to arī tie pārkāpumi tiek fiksēti regulārāk un biežāk," sacīja Daukšte.

Daukšte sacīja, ka cilvēki izvēlas iegādāties apdrošināšanas polises citās valstīs galvenokārt zemākas cenas vadīti vai arī lai apietu negatīvu apdrošināšanas vēsturi.

Savukārt LTAB vadītājs Abāšins atzīmēja, ka,

iegādājoties transportlīdzeklim OCTA polisi pie citas dalībvalsts apdrošinātāja, Latvijā reģistrētā auto īpašnieks riskē ar sodu par braukšanu bez derīgas OCTA, kā arī gadījumā, ja ar šādu transportlīdzekli tiks izraisīts ceļu satiksmes negadījums, zaudējumus nāksies segt no savas kabatas.

Auto apdrošinātāji vērsa uzmanību uz to, ka normatīvie akti paredz kārtību, kādā Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis, kas paredzēts pārdošanai citā valstī, var būt apdrošināts pie citā dalībvalstī reģistrēta apdrošinātāja. 

Ja transportlīdzekļa īpašnieks nolēmis auto pārdot ārvalstniekam, kas to plāno reģistrēt citā dalībvalstī, tad tam ir pienākums pārreģistrēt īpašumtiesības un noņemt auto no uzskaites izvešanai no Latvijas, un saņemt tranzīta numura zīmes. Tikai šādā gadījumā jaunais auto īpašnieks var iegādāties OCTA polisi pie tās valsts apdrošinātāja, kurā paredzējis reģistrēt iegādāto spēkratu, norādīja Abāšins.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997. gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti