Streika dēļ «Finnair» daļu no tālsatiksmes lidmašīnām uzpilda Rīgā

Šīs nedēļas sākumā Somijas Transporta darbinieku arodbiedrība paziņoja par divu nedēļu streiku. Tas ietekmē ne tikai degvielas piegādi uzpildes stacijām, bet arī dažādiem uzņēmumiem. Viens no šādiem uzņēmumiem, kurš saskāries ar problēmām, ir Helsinku starptautiskā lidosta. Turpinoties streikam, var rasties situācija, ka Helsinku lidostā izveidojas aviācijas degvielas deficīts un tā nespēs apkalpot visus gaisa kuģus.

ĪSUMĀ: 

  • Somijā 11. martā sācies divu nedēļu ilgs transporta darbinieku streiks.
  • Somijas nacionālā lidsabiedrība "Finnair" tālsatiksmes reisus spiesta uzpildīt citās lidostās, tostarp Rīgā.
  • Šī jau ir otrā reize šogad, kad Somijā notiekošie streiki ietekmē lidsabiedrību.

Somija aicina uzpildīt lidmašīnas citās lidostās

Helsinku starptautiskā lidosta jau brīdinājusi visus tās klientus, ka gaisa kuģu uzpildes var nākties veikt citu valstu lidostās. Lidsabiedrība "Finnair" savas tālsatiksmes lidmašīnas, kas lido, piemēram, uz dažādām Japānas lidostām, ar degvielu uzpilda RIX Rīgas lidostā.

Šāda uzpildes pauze no lidmašīnas nosēšanās brīža līdz pacelšanās brīdim ilgst teju divas stundas. Tās laikā visi reisa pasažieri paliek lidmašīnā. Ievērojot drošības noteikumus, lidmašīnu uzpildi uzrauga lidostas ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieki. 

"Parasti lidostu tvertnēs aviācijas degvielas pietiek līdz pat piecām dienām, bet, ja aviokompānijas uzpilda degvielu ārzemēs, tad mēs šo rezervi varam palielināt līdz septiņām dienām,"

Somijas sabiedriskajam medijam "Yle" sacīja "Shell Aviation" operatīvais direktors Jarmo Haro. Arī uzņēmuma "Neste" pārstāvis medijam norādīja, ka, neskatoties uz piesardzības pasākumiem, nevar garantēt degvielas piegāžu nepārtrauktību.

Lai taupītu degvielu Helsinkos, vairāk tiek izmantotas galamērķu lidostas, kur gaisa kuģos tiek uzpildīta degviela vairāk, nekā nepieciešams lidojumam. 

"Daži no mūsu tālsatiksmes reisiem veiks plānotas tehniskās nosēšanās citu valstu lidostās, un Rīga ir izvēlēta kā viena no šādām vietām.

Esam ar lidostas infrastruktūru pazīstami, tāpēc mums ir ērti veikt šīs uzpildes Rīgā,"

sarunā ar portālu LSM.lv sacīja "Finnair" pārstāve Mari Kenerva. 

Vienlaikus viņa arī piebilda, ka uzņēmums apzinās, ka šādas apstāšanās ietekmē ne tikai lidojuma laiku, bet arī degvielas patēriņu un CO2 izmešus.

"Pašlaik Somijā notiekošais streiks negatīvi ietekmē "Finnair" darbu, bet mēs darām visu, kas ir mūsu spēkos, lai mūsu pasažieriem neradītu neērtības,"

sacīja Kenerva. 

Somijas lidsabiedrība pirms katra reisa izvērtē, kurā lidostā veikt uzpildi, piemēram, pirmdien, 11. martā, reiss uz Osaku Japānā tika uzpildīts Rīgā, bet piektdien, 15. martā, tas tika pildīts Stokholmā.

Šī jau ir otrā reize šogad, kad streiki Somijā ietekmē nacionālās lidsabiedrības "Finnair" darbību. Februārī, kad streikoja vairāku arodbiedrību biedri, uzņēmums bija spiests atcelt 550 reisus.

Visas trīs Baltijas valstu lidostas ir ar pietiekoši garu skrejceļu, lai varētu droši uzņemt platfizelāžas lidmašīnas, piemēram, "Airbus A350-941". 

""RIX Rīgas lidosta" ar savu mērķtiecīgi attīstīto lidlauka infrastruktūru, kas ir modernākā Baltijas valstīs, var uzņemt un apkalpot arī vislielākos gaisa kuģus,"

portālam LSM.lv norādīja lidostas pārstāve Laura Kulakova. 

"Finnair" gaisa kuģi pēc uzbraukšanas uz manevrēšanas ceļa tiek novirzīti uz gaisa kuģu stāvvietām, kas atrodas lidostas ziemeļu galā jeb tā saukto 5. peronu, kur atrodas multifunkcionālās gaisa kuģu stāvvietas, kas savukārt ļauj fleksibli plānot gaisa kuģu izvietojumu un uzņemt arī vislielākos F un E klases gaisa kuģus.

RIX Rīgas lidosta kā lētākā opcija Baltijas valstīs

Atbilstoši spēkā esošajiem RIX Rīgas lidosta tarifiem, aviokompānija maksā nosēšanās un pacelšanās maksu, kā arī maksu par stāvvietu un virszemes pakalpojumiem. 

Vienas "A350-941" lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās maksa tiek aprēķināta pēc maksimālā pacelšanās svara (MTOW), un viena tonna jeb 1000 kilogrami maksā nedaudz virs 2 eiro. Publiski pieejamā informācija liecina, ka "A350-941" MTOW ir 283 tonnas.

Respektīvi, lidmašīnas nosēšanās un pacelšanās no RIX Rīgas lidostas Somijas lidsabiedrībai izmaksā aptuveni 1160 eiro.

Par atrašanos stāvvietā par katru MTOW tonnu lidsabiedrība stundā maksā 0,14 centus, kas šajā gadījumā veido aptuveni 60 eiro. Papildu izmaksas veido "Follow me" automašīnas izmantošana, kā arī citi virszemes pakalpojumi.

Degvielas piegādes gaisa kuģiem veic lidostā strādājošais degvielas piegādātājs. Aviācijas industrijā degvielu "pērk uz nākotni", un tās cena ir svārstīga, ko ietekmē eiro un ASV dolāra kursa attiecības.

LSM.lv fotoreportāža: Rīgā tiek uzpildīti "Finnair" reisi no Helsinkiem uz Japānu

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti