Rīgas ostā pienāk pirmais graudu konteinervilciens no Ukrainas

Šonedēļ Rīgas ostā izkrauts pirmais testa vilciena sastāvs ar Ukrainas labības produktiem. 1423 tonnas rapša no Ukrainas tika atvestas 54 konteineros, kuri Rīgas ostā ieradās caur Kauņas dzelzceļa termināli. Pašreiz Ukrainas rapsis tiek izkrauts un uzglabāts noliktavās, paziņojumā medijiem informēja Rīgas Brīvostas pārvalde.

ĪSUMĀ:

  • Šonedēļ Rīgas ostā izkrauts pirmais testa vilciena sastāvs ar Ukrainas labību.
  • 1423 tonnas rapša atvestas 54 konteineros caur Kauņas dzelzceļa termināli.
  • Graudus saņēma "Rīgas universālais termināls", no Kauņas tos nogādāja "LDz Cargo".
  • Osta cer: ja tests loģistikas ķēdei būs veiksmīgs, turpmāk šādas kravas būs regulāras.   

Graudi saņemti uzņēmumā "Rīgas universālais termināls" (RUT), tos līdz ostai no Kauņas nogādāja "Latvijas dzelzceļa" meitas uzņēmums "LDz Cargo".

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš paziņojumā norādīja, ka, jau kopš laika, kad Krievija  sāka karu pret Ukrainu, Rīgas ostas termināļi aktīvi strādāja, "lai transportētu Ukrainas labības produktus, bet līdz šim tie ostā nonāca ar autotransportu, kas pārvadājuma efektivitātes un apjomu ziņā nekādi nav salīdzināms ar dzelzceļa pārvadājumu".

"Ceram, ka šis pirmais tests visai loģistikas ķēdei izrādīsies veiksmīgs un turpmāk vilciena sastāvus ar Ukrainas graudiem Rīgas ostā saņemsim regulāri," pauda Zeltiņš.

Graudu saņemšana konteineros ir jauna pieredze Rīgas ostas termināliem. Uzņēmuma RUT Beramkravu noliktavu nodaļas vadītājs Edgars Rudzītis uzsvēra, ka terminālis ir aprīkots un gatavs graudu konteinervilcienu sastāvu pieņemšanai no Ukrainas.

Pēdējā pusotra gada laikā šī bija arī pirmā krava no Ukrainas, kas tiek vesta pa "Latvijas dzelzceļa" infrastruktūru, "esam izveidojuši jaunas kravu pārvadājumu iespējas un arī turpmāk plānojam šos kravu transportēšanas risinājumus attīstīt, lai graudu un citu produktu kravu pārvadājumi starp Ukrainu un Latviju varētu notikt regulāri", norādīja "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Konteineri no Ukrainas tika izsūtīti 25. septembrī, 8. oktobrī tie Kauņā tika pārkrauti uz SIA "LDz Cargo" platformām un jau 11. oktobrī platformas nonāca Rīgas ostā un sākās izkraušanas darbi "Rīgas universālajā terminālī".  Dzelzceļa pārvadājumu organizēja SIA "LDz Cargo" sadarbībā ar pasūtītāju SIA "LTG Cargo Ukraina" 2022. gada novembrī noslēgtā sadarbības līguma ietvarā.

KONTEKSTS:

Vienošanās par Ukrainas labības eksportu, izmantojot tā saukto "Melnās jūras koridoru", faktiski ir beigusi pastāvēt, tādēļ tika meklēti jauni ceļi. Viens no tiem varētu būt labības eksports caur Latvijas ostām. Taču, lai šāds solidaritātes koridors varētu sākt darboties pilnvērtīgi, Baltijai un Polijai jāpaveic pamatīgs mājasdarbs – ar kravas automašīnām šādu daudzumu pārvadāt nav reāli, bet dzelzceļa infrastruktūra nav gatava maršrutam Ukraina–Latvija caur Poliju. Tādēļ uz Polijas–Lietuvas robežas graudi jāpārkrauj citos vilcienos. 

Ja Baltijas valstīm un Polijai izdosies vienoties par kopīgu pozīciju, tad nākamais solis būs lūgt Eiropas Komisiju atbalstu dzelzceļa infrastruktūras salāgošanai, lai šāds koridors varētu sākt darboties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti