Itālijā iespaidīgas viltus ziedošanas kampaņas dēļ turpmāk stingrāk uzraudzīs influencerus

Itālijas valdība ierosinājusi jaunus noteikumus uzņēmumiem un influenceriem, kuri reklamē produktus, lai vāktu naudu labdarībai. Saskaņā ar ierosināto likumu preču ražotājiem un profesionāļiem, kas tirgo un reklamē produktus, uz iepakojuma ir jānorāda, cik liela summa vai procents tiks novirzīts labdarībai.

Vēl pirms preces nonākšanas pārdošanā iesaistītajiem būs jāinformē konkurences uzraugs par saviem plāniem un par to, kad iecerēts saņemto naudu iemaksāt labdarībai. 

Itālija stingrāk uzraudzīs influencerus
00:00 / 00:33
Lejuplādēt

Izmaiņas ierosinātas pēc skandāla, kurā bija iesaistīta itāļu slavenība Kjāra Feranji.

Sociālā tīkla "Instagram" zvaigznei Feranji vispirms tika uzlikts naudas sods un pēc tam pret viņu tika veikta izmeklēšana par krāpšanu saistībā ar kāda uzņēmuma ražotas kūkas reklamēšanu, kurā tika apgalvots, ka tiek vākta nauda bērnu slimnīcai.

Tas noticis 2022. gada beigās, kad 36 gadus vecā Feranji sadarbojās ar Pjemontā bāzēto uzņēmumu "Balocco", lai reklamētu īpašo Ziemassvētku kūku.

Pirmkārt Feranji par godu izveidotā Ziemassvētku kūka maksāja 9 eiro jeb gandrīz trīs reizes dārgāk nekā tās standarta versija. Tāpat uzņēmums un influencere, kurai sociālajā tīklā "Instagram" ir  gandrīz 30 miljoni sekotāju, apgalvoja, ka ieņēmumi no viņas zīmola kūku tirdzniecības tiks ziedoti Turīnas bērnu slimnīcai.

Taču patiesībā "Balocco" slimnīcai jau pirms šīs kampaņas sākuma bija ziedojis 50 000 eiro. Saskaņā ar Itālijas pretmonopola iestādes datiem, Feranji šajā kampaņā nopelnīja vairāk nekā 1 miljonu eiro, taču slimnīca papildu ziedojumus no kampaņā iegūtās iespaidīgās summas tā arī nesaņēma.

Decembrī Feranji un uzņēmuma "Balocco" īpašniecei tika piemēroti sodi par patērētāju maldināšanu.

Pēc šī gadījuma Itālijā ceturtdien tika apstiprināti jauni un stingrāki noteikumi, kas attiecas uz influenceriem. Tie gan ir līdzīgi tiem, kas jau jāievēro visiem valsts medijiem. Noteikumi ieviesti, lai uzlabotu pārredzamību sociālo tīklu ierakstos, kurus publicē influenceri ar vairāk nekā vienu miljonu sekotāju.

Viens no jauninājumiem ir, ka influenceru publicētajai reklāmai jābūt skaidrāk marķētai, lai lasītājs to varētu atpazīt. Pretējā gadījumā influenceriem draud sods līdz pat 600 000 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti