Latvijas motokrosā jauna lappuse: Talantīgie brāļi Reišuļi vienā klasē Eiropas čempionātā

Nedēļas nogalē Spānijā risināsies pasaules motokrosa čempionāta otrais posms, kur Pauls Jonass pēc lieliska snieguma sezonas ievadā Argentīnā lūkos turpināt tādā pašā tempā, savukārt pirmoreiz startēs Eiropas čempionāta braucēji. Latvijas motokrosa līdzjutējiem lielākā interese būs par 250 kubikcentimetru klasi, kur brauks brāļi Jānis Mārtiņš un Kārlis Alberts Reišuļi, talantīgajiem motosportistiem aizvadot sezonu vienā klasē.

Vecākais no brāļiem Kārlis Alberts šajā klasē Eiropas čempionāta ieskaitē brauca jau pērn, izcīnot 8. vietu kopvērtējumā. Viņa ātrums trasē nereti gan bija labāks, taču sasniegt augstāku pozīciju traucēja gan savainojumi, kuru rezultātā izlaisti divi posmi, gan citi objektīvi apsvērumi.

Kārlis intensīvi gatavojās jaunajai sezonai un ir apmierināts ar starpsezonā iespēto.

"Salīdzinot ar citiem gadiem, šoreiz vairāk sanāca pabraukt ar motociklu, bet lielu uzsvaru likām uz fizisko sagatavotību. Bija nedaudz lielāka intensitāte nekā iepriekš, bet kopumā ziema pagāja tāpat kā citas. Viss notika kā nākas, iztikām bez savainojumiem un varēja pilnvērtīgi strādāt. Vienīgi bija neliels atgadījums iepriekšējā reizē Francijā, kad nokritu un mazliet satraumēju pirkstu, bet nekas traks – sašuva un varēja braukt jau nākamajā dienā. Treniņos ar moci jūtos labākā formā, un treniņus ir vieglāk nobraukt stabili. Apļa laiki ir labāki un stabilāki," par iespaidiem trasē pastāstīja sportists.

"Esmu diezgan konkurētspējīgs, un, ja padari labu darbu, tad ir iespējams nobraukt labu sezonu. Galvenais šajā klasē ir stabili nobraukt pilnīgi visas sacensības, kas tad varētu ļaut sasniegt labāku rezultātu gada beigās," stabilitātes nozīmi uzsvēra Kārlis Alberts Reišulis.

Pagājušās sezonas gaitā Kārlis Alberts Reišulis arvien labāk iejuties šajā klasē un uz lielākas kubatūras motocikla, kas sezonas otrajā pusē ļāvis braukt ātrāk. Arī starpsezonā vērojami uzlabojumi un progress.

"Tagad esmu diezgan labi iejuties uz motocikla, īpaši cietajās trasēs, kur man vajadzēja piestrādāt. Kopumā sajūta ir diezgan laba. Pirms Eiropas čempionāta sākuma, cerams, izdosies nedaudz iegūt papildus svaigumu, bet esam tiešām smagi strādājuši, tagad jācer, ka darbs atmaksāsies," apņēmību pauda braucējs.

Uz starta 250 kubikcentimetru klasē stāsies arī Kārļa Alberta jaunākais brālis Jānis Mārtiņš Reišulis. Viņš pērn aizvadīja pārliecinošu sezonu klasi zemāk, proti, 125 kubikcentimetru ieskaitē, izcīnot Eiropas čempiona titulu. Sportists izvēlējās uzreiz spert soli augšup un braukt ar lielāku moci, tādējādi neaizstāvot pērn izcīnīto titulu. Šogad abi brāļi Reišuļi Eiropas čempionātā startēs "VRT Yamaha Racing" komandas paspārnē.

"Fiziskajos treniņos strādāju uz izturību, braucu uz Murjāņu Sporta ģimnāziju trenēties. Visvairāk darbojos uz izturību, bet strādāju pie visām ķermeņa daļām, lai varētu funkcionāli darboties uz motocikla. Ar moci galvenais ir stabilitāte, jo ar ātrumu viss ir kārtībā. Jāuztrenē stabilitāte, lai viss kopumā būtu labi un visos posmos varētu sakrāt visvairāk punktu," pastāstīja jaunākais brālis. "Šis man būs pirmais gads ar 250 kubikcentimetru motociklu, un jau pirmajās sacensībās centīšos apliecināt, ko spēju. Ar šo moci sāku trenēties jau pēc pagājušā gada Eiropas čempionāta beigām, paspēju startēt Nāciju kausā ar brāli un Paulu Jonasu. Ir pagājis diezgan ilgs laiks, tāpēc esmu pieradis pie moča un visa pārējā."

Abi brāļi pagājušās nedēļas nogalē piedalījās treniņsacensībās Francijā – Kārlis Alberts pirmajā braucienā bija septītais, bet otrajā – piektais, nopelnot 7. vietu summā.

Sportists gan nav slēpis, ka braucieni neizdevās un tika pieļautas kļūdas. Jānim Mārtiņam pirmajā braucienā 9., bet otrajā – 6. vieta, lai gan viņa ātrums potenciāli ļāva cīnīties par uzvaru. Tiesa, kļūdas, kritieni un grūtības iedarbināt motociklu liedza pakāpties augstāk pēdējās sacensībās pirms Eiropas čempionāta sākuma. Netiek slēpts, ka, ja gadījumā tāda iespēja radīsies un rezultāti Eiropas čempionātā būs gana labi, kāds vai varbūt pat abi brāļi varētu izmēģināt spēkus MX2 ieskaitē pasaules čempionāta līmenī, kas būtu nākamais pakāpiens uz augšu pēc Eiropas 250 kubikcentimetru čempionāta.

Jānis Reišulis (pa labi) ar treneri Robertu Justu
Jānis Reišulis (pa labi) ar treneri Robertu Justu

"Nebija tāda viena izteikta lieta, uz kuru vairāk spiedām, bet Kārlim centāmies attīstīt to, lai izdodas salikt kopā visu braucienu. Viņam ir tā, ka labi izdodas pirmā vai otrā daļa, bet kopā salikt visu braucienu īsti neizdodas. Viņam bija stabilitāte tieši tempa ziņā. Jānim atkal strādājām pie stabilitātes, lai būtu mazāk kļūdu. Viņš ir nedaudz jaunāks un pārkāpj uz lielāku motociklu, tad parādās nedaudz vairāk kļūdu braukšanā," paskaidroja abu brāļu treneris un kādreizējais motokrosa braucējs Roberts Justs.

"Jauniem sportistiem tas visiem ir izteikti. Domāju, ka jāmācas kontrolēt braucienu, noķert brauciena ritmu, tas ir tas svarīgākais. Nevajag ietekmēties no citiem braucējiem un viņu tempa – jākontrolē savs brauciens un nevajag lēkt iekšā cita braucēja tempā," stāsta treneris.

Justs neslēpj, ka Jānim Mārtiņam treniņu laikā atgadījās kritiens, tā rezultātā braucējam uz laiku esot spiestam iepauzēt. 

"Ziema iesākās ļoti labi, bet tad viņš guva savainojumu, kur mēs lēmām izveseļoties pilnīgi 100% un līdz galam, lai viņš ir drošs, ka veselība ir pilnībā kārtībā," paskaidroja Justs. "Viņam nācās izlaist divus mēnešus treniņu vispār – gan braukšanu, gan fizisko, bet Jānis ir atsācis darboties. Viņam ir salīdzinoši maz nobrauktās stundas, bet mērķis ir lēnām tikt atpakaļ formā. Kritiens nebija nekāds lielais, bet tā trauma bija tāda, ka, lai nākotnē nekas neatspēlētos, izlēmām izlaist treniņus. Mērķis ir nobraukt stabilu sezonu. Vai Jānis var uzvarēt pirmo posmu? Es teiktu, ka iespējams tas ir, bet stabilitāte abiem ir pats svarīgākais."

Eiropas čempionāta 250 kubikcentimetru ieskaitē redzēsim vēl vairākus latviešu sportistus – pie starta barjeras stāsies arī Edvards Bidzāns, Rauls Blumfelds un Mairis Pumpurs, arī šiem puišiem cenšoties cīnīties par maksimāli augstākajiem rezultātiem. Eiropas čempionāta sezonā šajā klasē būs 11 posmi un sacīkstes norisināsies arī "Zelta zirga" trasē Ķegumā no 7. līdz 9. jūnijam. Eiropas čempionāta braucējiem tas būs sestais, bet pasaules čempionāta braucējiem – devītais posms.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti