Kultūras ziņas

Kuldīgā atklāta izstāde "Ariadne"

Kultūras ziņas

Nacionālajā vēstures muzejā skatāmi seni un laikmetīgi vainagi

Kā top vēsturiskā seriāla "Sisi" kostīmi

Audumi no Rīgas, Viļņas un Kijivas. Kā top vēsturiskā seriāla «Sisi» kostīmi?

Jau trešo gadu Latvijā turpinās darbs pie Vācijas daudzsēriju mākslas filmas "Sisi". Seriāls, kurš uzņemts Austrijā, Latvijā, Lietuvā un Ungārijā, vēsta par Austroungārijas imperatores Elizabetes un imperatora Franča Jozefa mīlas stāstu 19. gadsimta Austrijā. Lai nodrošinātu "Sisi" trešās sezonas filmēšanu, Rīgā atvērta īpaša tērpu noliktava.

Vairāku simtu kvadrātmetru lielās telpās ir desmitiem pakaramo ar dažādu izmēru, krāsu un stila kleitām, apakšveļu, plaukti ar kurpēm, zābakiem, cepurēm un pat ķiverēm. Te var sareibt galva no skaistu kleitu pārpilnības un, iespējams, sajusties kā mazai meitenei lielā skapī. 

Par visiem 19. gadsimta Austrijas kostīmiem un aksesuāriem jau trešo gadu daudzsēriju filmā "Sisī" atbild lietuviešu māksliniece Daiva Petrulīte. Viņa ar lepnumu izrāda savu saimniecību, izceļot īpaši apkopotu kostīmu lietošanas instrukciju un izpētes sienu, ko dēvē par "bībeli".

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Scenārijā ir daži reāli personāži, kuri darbojas konkrētā vēsturiskā periodā. Taču šī nav vēsturiska drāma. Šī ir vairāk improvizācija par tēmu, un man bija iespēja, protams, pieklājības robežās, izpausties kostīmu veidošanā radoši, nevis kopēt oriģinālus," stāsta kostīmu māksliniece Daiva Petrulīte.

Daļa tērpu un aksesuāru tiek īrēti un uz Rīgu atceļojuši no studijām Madridē, Vīnē, Berlīnē un Poznaņā.

"Lielākais izaicinājums bija atrast kostīmiem atbilstošus audumus.

Kaut ko pirkām Rīgas veikalos, arī Viļņā. Ļoti daudz skaistu audumu atvedām no Kijivas. Materiāli pie mums nonāca no visas pasaules. Ar rokām austs zīds mums ir no Vjetnamas. Ekstravaganti audumi mums ir no Ķīnas,"

atklāj kostīmu māksliniece.  

19. gadsimta vidus modi dēvē par krinolīnu laiku. Vārds "crin" ir franču izcelsmes vārds un tas saistīts ar zirga astru.

Modes vēsturniece Edīte Parute stāsta: "Viņš bija tāds viegls, radīja gaisīguma sajūtu. Lai gan, protams, sabiedrībai bija iebildumi. Ļoti daudz karikatūru tai laikā parādījās preses izdevumos, kuros krinolīns tika visādi kariķēts, izsmiets un parādīta tā neērtība. Savā ziņā tas radīja arī tādu savdabīgu sociālās distancēšanās fenomenu, kur tiek parādīts, kā vīrietis nevar pietuvoties sievietei pieklājīgā attālumā."

Kostīmu māksliniece Daiva Petrulīte vēsta: "Pirmajā sezonā mēs mēģinājām strādāt pie dažu kleitu  rekonstrukcijas. Taču tas izrādījās ļoti sarežģīti. Tādos tērpos bija grūti kustēties.

Scenārijs paredz daudz jāt ar zirgiem, kā arī citas aktivitātes. Mēs sapratām, ka tas būs pārāk grūti, un mēs pieņēmām lēmumu stilizēt siluetu un šūšanā izmantot mūsdienu tehnoloģijas un materiālus."

Darbu pie daudzsēriju mākslas filmas "Sisi" trešās sezonas par Austroungārijas imperatores dzīves līkločiem iecerēts pabeigt augustā Lietuvā. Taču līdz tam vēl dažās vietās tepat Latvijā būs iespēja redzēt krāšņās filmēšanas ainas. 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti