Vairāku simtu kvadrātmetru lielās telpās ir desmitiem pakaramo ar dažādu izmēru, krāsu un stila kleitām, apakšveļu, plaukti ar kurpēm, zābakiem, cepurēm un pat ķiverēm. Te var sareibt galva no skaistu kleitu pārpilnības un, iespējams, sajusties kā mazai meitenei lielā skapī.
Par visiem 19. gadsimta Austrijas kostīmiem un aksesuāriem jau trešo gadu daudzsēriju filmā "Sisī" atbild lietuviešu māksliniece Daiva Petrulīte. Viņa ar lepnumu izrāda savu saimniecību, izceļot īpaši apkopotu kostīmu lietošanas instrukciju un izpētes sienu, ko dēvē par "bībeli".
"Scenārijā ir daži reāli personāži, kuri darbojas konkrētā vēsturiskā periodā. Taču šī nav vēsturiska drāma. Šī ir vairāk improvizācija par tēmu, un man bija iespēja, protams, pieklājības robežās, izpausties kostīmu veidošanā radoši, nevis kopēt oriģinālus," stāsta kostīmu māksliniece Daiva Petrulīte.
Daļa tērpu un aksesuāru tiek īrēti un uz Rīgu atceļojuši no studijām Madridē, Vīnē, Berlīnē un Poznaņā.
"Lielākais izaicinājums bija atrast kostīmiem atbilstošus audumus.
Kaut ko pirkām Rīgas veikalos, arī Viļņā. Ļoti daudz skaistu audumu atvedām no Kijivas. Materiāli pie mums nonāca no visas pasaules. Ar rokām austs zīds mums ir no Vjetnamas. Ekstravaganti audumi mums ir no Ķīnas,"
atklāj kostīmu māksliniece.
19. gadsimta vidus modi dēvē par krinolīnu laiku. Vārds "crin" ir franču izcelsmes vārds un tas saistīts ar zirga astru.
Modes vēsturniece Edīte Parute stāsta: "Viņš bija tāds viegls, radīja gaisīguma sajūtu. Lai gan, protams, sabiedrībai bija iebildumi. Ļoti daudz karikatūru tai laikā parādījās preses izdevumos, kuros krinolīns tika visādi kariķēts, izsmiets un parādīta tā neērtība. Savā ziņā tas radīja arī tādu savdabīgu sociālās distancēšanās fenomenu, kur tiek parādīts, kā vīrietis nevar pietuvoties sievietei pieklājīgā attālumā."
Kostīmu māksliniece Daiva Petrulīte vēsta: "Pirmajā sezonā mēs mēģinājām strādāt pie dažu kleitu rekonstrukcijas. Taču tas izrādījās ļoti sarežģīti. Tādos tērpos bija grūti kustēties.
Scenārijs paredz daudz jāt ar zirgiem, kā arī citas aktivitātes. Mēs sapratām, ka tas būs pārāk grūti, un mēs pieņēmām lēmumu stilizēt siluetu un šūšanā izmantot mūsdienu tehnoloģijas un materiālus."
Darbu pie daudzsēriju mākslas filmas "Sisi" trešās sezonas par Austroungārijas imperatores dzīves līkločiem iecerēts pabeigt augustā Lietuvā. Taču līdz tam vēl dažās vietās tepat Latvijā būs iespēja redzēt krāšņās filmēšanas ainas.