Vilciens, kas darbojas ar saules baterijām, sāka kursēt 1. aprīlī Saitamas prefektūrā, kas atrodas uz ziemeļiem no Tokijas. Kaut arī šī nav viena no garākajām dzelzceļa līnijām valstī, gadā pa to pārvietojas aptuveni miljons cilvēku.
Jaunajam transportam praktiski nebūs nekādu emisiju. Iepriekš šī dzelzceļa līnija izplatīja ap 300 tūkstošiem tonnu oglekļa dioksīda gadā.
“Mēs domājām, kā palīdzēt samazināt oglekļa dioksīda daudzumu. Vilcieni patērē ļoti daudz elektroenerģijas. Cerams, ar šo projektu iedvesmosim arī citus domāt vairāk par vidi,” pauda “Seibu Railway” pārstāvis Honda Naoši.
Paredzams, ka citi Japānas vilcienu operatori paātrinās pāreju uz zaļo enerģiju. Viena dzelzceļa līnija jau pārgājusi uz atjaunojamo enerģiju Tokijā, kur dzīvo vairāk nekā deviņi miljoni cilvēku.
Japāna atbalsta 2015. gada Parīzes nolīgumu par klimata pārmaiņām un ir apņēmusies līdz 2030. gadam samazināt emisijas par vairāk nekā 25 procentiem.