Zemītes ielā Tukumā rekonstrukcijas darbi tuvojas noslēgumam. Gandrīz 2 kilometru garumā iela ieguvusi jaunu segumu, izbūvēts arī celiņš gājējiem un velosipēdistiem. Tomēr smaidot pārgriezt atklāšanas banti tik drīz neizdosies. Jau pirmās rudens lietavas pierādīja, ka zaļā zona grimst ūdenī, un ūdens vietumis jau izskalojis arī svaigi uzlikto asfaltu uz ietves un sabojājis nogāzes.
„Ūdens atvada projektā paredzēta risināt ievalkos, ka ievalkos šie ūdeņi sasūksies zemē iekšā, bet maksimālo lietus gāžu momentā jau tas tā nenotiek. Tas pārplūst, un zemākajās vietās pārplūst tik daudz, ka pat gāžas pāri ietvei, līdz ar to grunts pārmitrinās," stāsta un rāda būvuzraugs Uldis Silinēvičs.
Gan domes komunālais dienests, gan būvuzraugs jau septembra sākumā fiksējuši pirmās problēmas, bet divas nedēļas vēlāk kļuvis skaidrs, ka ar projektā paredzēto lietus ūdens novadīšanas metodi nekādi nepietiks. Tad arī pieņemts lēmums, iebūvēt gūlijas un arī dažas caurtekas, kas projektā nebija paredzētas. No nodokļu maksātāju maciņiem papildus tas prasīja apmēram 10 000 latu, tomēr problēma netika atrisināta, saka Tukuma novada domes komunālās nodaļas vadītājs Ģirts Ruģelis: „Šīs problēmas nevar risināt tā - liksim vienu gūliju, otru gūliju. Būvnieks iedeva mums šo minimālo risinājumu, lai viss šis veloceliņš nenoslīkst."
Domes vadība savu vainu nekvalitatīvajā projektā nesaskata.
„Tad man ir jautājums tālāk jāuzdod - priekš kam tad tie projekti visi iziet ekspertīzi? Ir visiem zīmogi, ir neatkarīgi eksperti, kuri saliek zīmogus, ka viss ir kārtībā, tātad visā šajā sistēmā kaut kas trūkst," sašutis ir Tukuma novada domes priekšsēdētājs Juris Šulcs.
Lai noteiktu, kāpēc ūdens aizvade īsti nestrādā, šodien objektā ieradās „Latvijas Valsts ceļu" Kvalitātes dienesta vīri, kuri veiks neatkarīgu ekspertīzi. Tā kā projekts ir apdrošināts, kļūdu labošanu par saviem līdzekļiem veiks tā puse, kura kļūdas pieļāvusi.
Projekta kopējās izmaksas ir gandrīz 2 miljoni latu, no kuriem 75% sedz ERAF.